Beamer (vraag voor kenners)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo, ik wil een beamer aanschaffen, mijn laptop (grafische kaart) kan de volgende resoluties weergeven max 1690X945, ook 1280X854 en 1280X720 en minder, het is dus overkill een beamer te kopen die nog hogere resoluties aan kan, er is ook een firewire USB en HDMI aansluiting op de laptop. Ik film nog in DV welke resolutie hebben we daar? welke beamer/resolutie moet ik eigenlijk aanschaffen om een degelijk resultaat te verkrijgen als ik eens een opgenomen en gemonteerde film wil afspelen in een ruime huiskamer. ik wil wel een beamer aanschaffen die niet alleen 4:3 maar ook 16:9 aan kan. Bovendien is het niet mijn bedoeling om in de toekomst over te schakelen naar HDV filmen, mijn PC/montage program kan dat niet verwerken en alles terug aanschaffen/aanpassen (nieuwe PC, nieuwe camcorder, nieuw montage program) dat kost me wat te veel geld. Alvast bedankt voor de info.

Groeten,

Baert R.

Laatst bewerkt:
Wil je dat de projector ook jouw resolutie aan kan van je grafische kaart en wil je toch een knappe beeld kwaliteit hebben, dan kom je toch helaas al gauw in de duurdere klasse terecht. Een mooi voorbeeld hiervan is de Sharp XV-Z15000.
Hier te vinden onder aan de pagina. In het rijtje wat je ziet staan nog wel een aantal modellen die qua beeldkwaliteit aan je "eisen" voldoen maar kunnen de resolutie niet aan van je grafische kaart. Nu is dat niet zo'n probleem maar toch. Wil je toch leuk je zelf in mekaar gezette film leuk bekijken, is het wel zo prettig als je bijvoorbeeld een hdmi uitgang of video componenten of dvi uitgang hebt. De beeld kwaliteit over een vga lijn is niet subliem dus je wilt de projector daar niet mee aan sturen.
Nu zijn er velen merken, vaak onoverzichtelijk, waar je op moet letten is de resolutie waarde en of de projector breedbeeld 16:9 aankan en tegenwoordig wel zo prettig HD is.
Je vraag over de resolutie van je opgenomen DV formaat hangt af van de camera dus die zou je kunnen terug vinden in je specs van je camera.

grtjs jjw

beamer

Bedankt, ik zal de specs van mijn camera eens opzoeken, het is een "oude" camera Panasonic NV-GS400 dus geen HDV camera. m.a.w de laptop kan waarschijnlijk veel hogere resoluties aan dan mij camera produceert en daar moet ik inderdaad eerst maar eens naar kijken want mijn laptop heb ik (de grafische kaart zat er in) maar de beamer moet ik nog kopen en dat zal dan in funktie moeten zijn van de camera specs denk ik.

Groeten,

Baert R.

Nou de resolutie van DV ook in de oudere tijd was al aardig maar inderdaad het is wel raadsaam om even naar de specs te kijken van de camera. Bij het aanschaffen van een projector kunnen we je daarna misschien wat beter helpen. Maar nogmaals, houd er toch rekening mee, een projector waar ook bv HDMI op zit en tegenwoordig zijn ze allemaal HD ready of full HD dan kost een projector toch gauw een €500 tot €1000. Ik heb er zelf ook 1 aangeschaft, ik kijk wel graag mijn dvd's en of films van de computer op groot scherm. Tegenwoordig doen we het nog makkelijk, heb een media player functie op mijn gsm en hang die met hdmi aan de projector. Maar goed, das even afwijken van jouw vraag stelling.

Het is wel een prachtige ervaring, ik hoef niet meer naar de bios, heb nu alles thuis inclusief 7.1 Sony dts versterker.

grtjs jjw

Beamer

Hoi, In mijn camcorder handleiding vond ik niet echt het antwoord maar op een nl forum (bijlage) de volgende uitleg over DV versus resolutie, ik film dus nog steeds in DV en blijkbaar ligt die resolutie toch niet echt hoog en kan de resolutie maar max 1024X576 in 16:9 zijn. Ik vermoed dus dat ik zeker geen HD of HD ready beamer moet aanschaffen.
Ik had al eens rond geneusd op het net en vond (naar mijn mening) een interessante beamer (samsung SP-M220) die past in mijn budget, alleeen... wordt die blijkbaar al niet meer gemaakt/geleverd en bij samsung zijn ze doodgevallen want er neemt niemand op (al daaagen) resolutie.jpgwe moeten dus nog verder op zoek.

Groeten,

Baert R.

Ja ben ik met je eens, ik heb de specs een bekeken en deze zit er uit als een hele knappe projector. Niets mis mee. Ik weet natuurlijk niet wat je max budget is, das ook niet aan mij om te weten.
Hier vind je een overzicht van Sharp, zelf heb ik ook een Sharp hangen, die doet het al een mooie tijd en geeft erg mooi beeld. Zelf kijk ik dan wel mijn films en bijvoorbeeld voetbal met z's allen op het scherm.

grtjs jjw

Hallo, ik kocht volgende beamer Samsung SP-M220 deze viel binnen mijn budget en heeft toch wat in zijn marge, de beamer heeft een interne mono speaker(tje) waar ik niet veel van verwacht en de beamer heeft ook een aansluiting voor een hoofd telefoon, ik vraag me nu af of het mogelijk is om een extern speakerset (2.1 of gewoon stereo set) aan te sluiten op de beamer hoofd telefoon jack, waarschijnlijk zal dat dan een moeten zijn met externe voeding. mijn vraag aan de beamershop leverde het antwoord op dat de speakers best op de laptop worden aangesloten (daar is ook alleen maar een hoofdtelefoon aansluiting op)maar ik had liever (indien mogelijk) de speakers in de buurt van de beamer gehad want met je laptop zit je misschien iets verder (afhankelijk van de HDMI kabel) van de beamer af. Of is mijn denkwijze fout?

Groeten,

R.B

speakers

Hoi ben er intussen achter gekomen dat op de hoofd telefoon aan sluiting van de beamer een speaker set kan aangesloten worden maar moet wel een eigen voeding hebben.

R.B

Gefeliciteerd met je aankoop, ik hoop dat je er veel plezier van hebt.
Excuus voor het late antwoord, nog al druk gehad op werk en prive.

Ja inderdaad kun je op de koptelefoon uitgang een speaker set plaatsen met eigen voeding, dit werkt het zelfde als je computer of laptop of mp3 speler of wat dan ook.

Nogmaals, ik wens je er veel plezier van, heb hem even op internet gezocht en ziet er veel belovend uit.

grtjs jjw

Beamer

bedankt voor je positieve reaktie, heb intussen een speaker set aangeschaft
(logitec Z320) het voldoet voor mij, in ieder geval beter geluid als laptop speakertjes. Heb intussen al wat eigen DVD's terug gezien op groot formaat en scherm, beeld ziet er goed en toch scherp uit (met DV camera gefilmd) hoop er inderdaad nog veel plezier aan te beleven en je kan nu ook de DVD's eens bekijken met wat familie (en die is vrij groot) zonder met z'n allen rond een laptop of TV te gaan staan.
Greats,

R.B

Ja dat zijn de positieve kanten van een projector, ik zelf kijk er graag films op, zet alles op een media player en die staat weer gekoppeld aan de projector. Zo kunnen we films kijken en televisie, en als er dan voetbal is dan weten ze me wel te vinden haha.

Ik zelf heb er veel plezier van dus vandaar ik jouw graag feliciteer met je aankoop.
Fijn van genieten maar dat gaat wel goed komen lees ik.

grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan