Beamerlamp

Status
Niet open voor verdere reacties.

testudo

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2006
Hoe komt het dat een beamerlamp zo heel duur is?
Is dat iets heel speciaals ?
Zijn er geen alternatieven ?

Hallo

- Worden in verhouding nog niet echt veel verkocht & deze geven echt "wit" licht , anders krijgt men kleurfouten bij de weergave.

- Puur technisch gezien niet ... , groot vermogen voor relatief kleine lamp enkel de voedingsspanning is afwijkend uiteraard om de stroom te beperken , de socket v/d lamp ook , maar die is echt merk gebonden.

- Volgens mij niet

Peter

En als je gaat 'knutselen' en daar een speciale Philips halogeen autolamp inzet (4000 lumen) dan heb je wel genoeg wit licht maar smelt vanzelf je beamer weg....daar is een collega van mij achter gekomen :eek: ;)

En als je gaat 'knutselen' en daar een speciale Philips halogeen autolamp inzet (4000 lumen) dan heb je wel genoeg wit licht maar smelt vanzelf je beamer weg....daar is een collega van mij achter gekomen :eek: ;)

Als je het niet probeerd, dan weet je het niet. :D

Zijn er geen alternatieven ?

Als het een beetje meezit, heb ik binnenkort 1 lamp met filter over.
Onlangs 2 besteld, en gekregen. Enkele dagen erna pas de rekening :eek: :eek: :shocked: :shocked:
1 lamp kan waarschijnlijk niet terug.......
De reserve lamp overleeft de beamer. M.a.w. de beamer gaat eerder stuk dan de 2e reserve lamp.
En dat is te kostbaar voor de vuilnisbak.....

Kun je me zeggen om welk merk / type beamer het gaat? En wat het type van de lamp is?
Ik heb em tegen een lagere prijs gekregen dan normaal in de winkel.

Waarom zijn beamerlampen zo duur?

Een beamerlamp is het gevolg van een zeer complex fabricage proces waarin gevaarlijke/giftige chemicaliën in een glazen capsule bijeen zijn gebracht. In deze capsule heerst een druk van over 200 bar. Wanneer aan deze capsule een spanning van 20.000 Volt wordt aangeboden ontsteken de chemicaliën en bereikt de lamp een temperatuur van zo'n 6000 graden Celsius. U zult begrijpen dat de fabrikanten hun resellers en hun eindgebruikers geen producten willen leveren welke niet volgens de geldende regels zijn gefabriceerd en hen zeker niet willen blootstellen aan mogelijke aansprakelijkheid in geval van explosie of brand.

Kortom beamerlampen worden uitvoerig getest en deze uren kosten nu eenmaal een hoop geld en dat merk je in de prijs. Producten worden altijd goedkoper, naar mate ze er langer zijn, omdat de ontwikkelings- en onderzoekskosten dan terug verdiend zijn.

Er zijn wel goedkopere alternatieven voor je beamer verkrijgbaar, zoals Diamond lamps of losse beamerlampen.

Je kunt ons altijd vragen naar de mogelijkheden die er beschikbaar zijn voor je beamer, bel gerust eens met . Of neem eens een kijkje op onze website www.helpmij.nl

Meer informatie over beamerlampen kunnen jullie hier vinden: http://www.helpmij.nl

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit topic is van 2006.
Dus een beetje oud.
En gratis reclame maken voor je bedrijf is bij ons niet toegestaan.
Wil je reclame maken dan mag je mailen naar:
penningmeester@helpmij.nl hij kan je de prijslijst geven en een contract met je maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan