Beantwoorde mail automatisch verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelle87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2013
Hoi allemaal,

Is het in Outlook mogelijk om een beantwoorde mail automatisch te verplaatsen?

Alle nieuwe mails komen gewoon binnen in mijn inbox (dat moet ook zo blijven). En zodra ze gelezen en beantwoord zijn, automatisch naar een verzamelmap verplaatsen? Dan kan ik aan het eind van de dag, alle mails op afzender selecteren en in de juiste archiefmap plaatsen.

Alvast bedankt!

Groet,
Jelle

Hallo Jelle. Je geeft niet aan welke outlook je gebruikt. Outlook express, outlook 2010, outlook 2013 en/of outlook.com er zijn er zoveel.

Geef even aan welke Outlook je hebt dan is de kans dat ze je helpen groter.;) Deze is alvast voor outlook 2010. Wellicht kun je er wat mee. Klikje

Laatst bewerkt:
Hallo Manamana,

Beetje laat, ben een poosje offline geweest. Maar je hebt een goed punt, haha. Ik gebruik Outlook 2010!

In je linkje kan ik de oplossing nog niet vinden, helaas?

Probeer weer mee te denken. Het zou eigenlijk moeten werken met regels opstellen. Werk je soms met een alias mail.

Het schijnt en ze zeggen dat het hier heel eenvoudig is. :D Nu ben ik eens benieuwd of dat zo is. Kun je er wijs uit. Klikje

succes ermee.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken!

Ik ben bekend met het opstellen van regels, maar kan niet precies de juiste vinden die ik zoek.

Ik ontvang vrij veel email elke dag, en het zou mooi zijn als ik per afzender in kan stellen wat er met de email moet gebeuren, zodra ik hem beantwoord heb.

Dus;
- Ik ontvang een nieuwe email;
- Ik lees en beantwoord deze;
- de mail moet na het beantwoorden volledig automatisch verplaatst worden naar een archiefmap.

Ik kan het antwoord hierop helaas nog niet vinden :( Misschien heb je nog andere ingevingen? Of lees ik er volledig overheen?

Nu denk ik dat je office server account (exchange) moet hebben om dit te bewerkstelligen. :shocked: Dat het zo niet gaat. :mad:

Klik hier om deze te horen in het Engels. Sorry kan geen Nederlands vinden.

Vervelend dat het niet op een normale manier gaat. Of iemand anders moet een gouden tip hebben als dit het al niet is. :D

Hm, dat is het ook niet helaas. Het voorbeeld gaat alleen op voor automatisch antwoorden, en dat is niet wat ik zoek! Bedankt voor het meedenken in ieder geval.

Heeft iemand anders nog een ingeving :)?

Hallo Jelle je denkt zeker dat ik het zo maar opgeef he. :P

Ik heb nog wat gevonden en toch ben je afhankelijk van verschillende suites. Belangrijk om te weten is dat Outlook alleen in Office voor Thuisgebruik en Zelfstandigen en Office Professional zit. In het goedkopere Office voor Thuisgebruik en Studenten zult u het programma helaas niet tegenkomen.

Lees ook nog dan eens verder bij automatisch ordenen. Is dit het dan. Klikje :D

Haha, goed bezig :)

Ik heb nu het volgende uitgevogelt:
- zodra ik een email beantwoord heb, markeer ik hem met een blauw vakje (een categorie)
- Ik verplaats de email naar een algemene map (afgehandelde emails)
- Per afzender maak ik een regel aan, zodra ik een email ontvang van een bepaalde afzender (en als die email gemarkeerd is in de blauwe categorie), dan wordt deze automatisch verplaatst naar de map die ik aangegeven heb (per afzender verschillend).
- Aan het eind van de dag ga ik naar de afgehandelde email map, en laat alle regels uitvoeren.

Het mooiste zou zijn als deze regels automatisch op mijn inbox toegepast worden (dus zodra ik een email in de blauwe categorie zet, dat deze verplaatst wordt naar de opgegeven map). Maar om de een of andere reden werkt de regel pas als ik hem handmatig opstart.

Mhh dan ligt het kennelijk in office zelf. Thuisgebruik en studenten. Heb je die soms, zoals ik aangaf in mij bericht met #8. :confused:

Het is 'Microsoft Office 2010 voor Thuisgebruik en Zakelijke toepassingen'!

Regels worden op twee momenten getriggerd: als mails binnenkomen, en als mails worden verstuurd. In jouw geval heb je de mail al ontvangen, maar heeft de mail (logischerwijs) nog geen categorie. Die voeg je later zelf dus toe. En op dat moment kan de regel dus niet meer automatisch werken, want de mail is geen binnenkomende mail meer. Wat je wél kunt doen, is een regel die de mail al gelijk naar de doelmap kopieert. Dan heb je dus een kopie waar je 'm hebben wilt, en in je Postvak In lees je de mail dan. En kun je hem daarna weggooien, want de kopie staat al op de gewenste plek.

Hallo OctaFish,

Bedankt voor het meedenken. Dat is niet echt een oplossing helaas, aangezien ik niet alle emails onderverdeel in mappen. Dan weet ik op een gegeven moment niet meer hoe of ik ergens een kopie heb staan, of dat het een 'originele' email is van een klant bijvoorbeeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan