Bearshare en rare terugkerende Norton popup

Status
Niet open voor verdere reacties.
DirkQ zei:
toontje ?

weet je wat jullie doen ?
ga maar mooi weer spelen...
Als ik niet eens de situatie kan uitleggen zonder als een idioot te worden behandeld wil ik hier niet eens zijn...

Ik dacht dat dit forum Help Mij heet...
Lees je wel wat iedereen schrijft of kijk je alleen de berichten die je niet bevallen?:confused:

crash zei:
Heb je Bearshare wel volledig toegang gegeven tot het internet in Norton?

goeie vraag
Ja dat heb ik inderdaad gedaan, en drie maanden was er ook geen enkel probleem, dit begon zomaar een keer na het opstarten van de computer..
Er was niks veranderd.. ik heb niets aan de firewall veranderd alles was zoals de dag er voor...

Er is natuurlijk op de achtergrond wel wat veranderd dat is duidelijk, maar wat ?

Ik kan alleen nergens een optie in norton fireawall zit waar in ik bearshare weer op die automatische functie kan zetten (als dat het probleem al is, maarja als je niet probeert vind je het ook niet he ?

Open Norton en ga naar:
personal firewall > configure > program control, zoek hier Bearshare op, zet deze op "Permit all".
Staat het al op die instelling, dan kijken wat er gebeurt als je hem blokt. pc opnieuw opstarten en het verhaal herhalen en weer op "permit all" zetten.

Ik wil even zeggen dat het forum helpmij.nl mij altijd prima heeft geholpen...
En altijd direct to the point van het probleem...
Echt alles al geprobeerd wat ik kon bedenken en ik ben uitgeput in ideeën en daarom kom ik hier naartoe
Ik kom hier echt niet om mensen tegen de haren in te strijken...
Maar vergeef me als ik het mis heb, ik krijg dit keer de indruk dat mijn vraag nauwelijks wordt gelezen , en ik heb hem zo duidelijk mogelijk proberen te formuleren

Heb je inmiddels geprobeerd, wat ik hierboven schreef?

ps, ga nu niet verder door over het "opstootje", maar blijf bij je probleem.;)

crash zei:
Open Norton en ga naar:
personal firewall > configure > program control, zoek hier Bearshare op, zet deze op "Permit all".
Staat het al op die instelling, dan kijken wat er gebeurt als je hem blokt. pc opnieuw opstarten en het verhaal herhalen en weer op "permit all" zetten.

Bearshare staat op "alles toestaan" categorie " algemeen"
Ik zal dat andere nu proberen

toegang van bearshare staat nu op blokkeren en er gebeurt helemaal niets..
Geen verzoek van norton firewall "wat moet ik met bearshare doen" ik kan aan het browserscherm zien dat er geen contact kan worden gemaakt...

Als ik bearshare uit die lijst zou halen zoe het dan weer opnieuw aangemeld worden ?
(ik *** ook maar wat hoor)

Ik gaf aan, dat je daarna Bearshare weer op "permit all" moest zetten, na het blokkeren.

De optie die je zelf aangeeft kun je inderdaad ook nog proberen.

ik heb het weer op alles toestaan gezet en gelijk heb ik de eerste norton popup weer binnen
Ik ga huilen hoor :p

Je hebt nu Bearshare toestemming gegeven. Ik gok maar wat, maar wat gebeurt er als je "Save.exe" volledig laat blokken door Norton?

crash zei:
Je hebt nu Bearshare toestemming gegeven. Ik gok maar wat, maar wat gebeurt er als je "Save.exe" volledig laat blokken door Norton?

dat doe ik al vanaf het begin, save.exe zoekt naar de website waar die reclame popups vandaan moeten komen, en ik blokkeer dat al volledig vanaf het begin sodat ie daar de kans niet voor krijgt..
En zo heb ik nooit last van reclame...
Bearshare "denkt" save.exe is waar het moet staan en die heeft er ook geen last van want draait gewoon door...
Is een mooie manier om die gratis versie te gebruiken zonder die reclame...

maar als ik wat wil downloaden begint de ellende, dan krijg ik weer die beveiligings popups van Norton

Adware.Savenow is malware voor Norton. Wordt dus geblokkeerd: Klik

Zoals je zal zien staat het bestandje Save.exe hier tussen. BearShare bestaat gedeeltelijk uit malware. Dit wordt allemaal heel erg netjes aangegeven voor het installeren begint.

Norton ziet BearShare als malware en zal BearShare dus tegenwerken.

Norton is iets "strenger" in het tegenwerken van programma's als andere antivirusprogramma's. Vooral omdat jij gebruikt maakt van Norton Internet Security, en dus jou beveiliging compleet bestaat uit Norton, geeft dit problemen.

Zelf heb ik BearShare hier ook op mijn computer staan. Ik gebruik echter geen Norton. Ik heb het mapje Save ook niet en dus ook geen Save.exe die toegang wil tot internet. Dit is gewoon uit je computer te halen met een antispywareprogramma.

Save.exe wordt bij jou opnieuw aangemaakt omdat die niet goed is verwijderd. Wanneer ik BearShare opstart krijg ik geen Save.exe.
BearShare zorgt er gedeeltelijk voor dat het bestand Save.exe weer wordt aangemaakt. BearShare is in dit geval dus een gedeelte van Adware.Savenow

In het begin van dit topic vertel je zelf al dat de gratis versie van BearShare, malware bevat. Hier houden antivirus en antispywareprogramma's niet van. Norton wil BearShare dus afzonderen van internet en het internet ook van BearShare. Jij werkt dit tegen, maar Norton weet het beter als jou (het is tenslotte malware) en werkt dit tegen.

Het is dus een soort van "gevecht" tussen jou en Norton wie de macht over BearShare krijgt. Norton is er voor gemaakt om Adware.Savenow tegen te werken maar betrekt er in dit geval ook BearShare bij omdat BearShare deel uit maakt van Adware.Save.

Je zal dus moeten kiezen tussen de pop-ups of andere software om te downloaden of als beveiliging.

Je kan Save.exe wel blokkeren, maar BearShare wil pop-ups tonen voor de werking (en om geld te verdienen voor de mensen die BearShare hebben gemaakt).

BearShare zoekt Save.exe en wil gaan werken als die is gevonden. Wanneer jij wilt gaan downloaden wil Save.exe een pop-up laden, maar dit blokkeer jij....

Misschien is het is tijd om te gaan denken over een ander P2P programma. Eén die malwarevrij is: Klik aangezien ik er vanuit ga dat je Norton niet kwijt wilt:confused:

Laatst bewerkt:
Ok, dit is allemaal begrijpelijk. maar waarom draait bearshare dan eerst 3 maanden probleemloos en dan begint plotesling deze grapmakerij
Ik heb contact met iemand die mij weer om raadvroeg, die gewoon save.exe z'n gang laat gaan en die heeft het zelfde..
Ik ben er dus van overtuigd dat save exe niets met dit probleem heeft te maken..
En omdat ik save .exe effectief heb geblokt maar niet belet dat het draait draait bearshare ook netjes door.. maar door het blocken krijg ik dus ook niet die reclame vensters die anders gewoon toegang krijgen (zonder norton schermpje)

De ellende begint waneer er een P2P connectie wordt gevraagd... :(
Dan wordt elke inkomende link opgemerkt door zo'n $^#$$#@@% scherm

Misschien heeft Symantec wel bedacht om de definitie's van Norton weer is te updaten vanwege veranderen in Adware.Savenow;)

Ik heb het weer klaar, alles draait weer zoals vantevoren..:thumb:
Maar wat heb ik er voor moeten doen: :confused:
Norton internet security totaal verwijderd, zoals met regedit alle register verwijzingen naar symentec deleten, daar ben je wel een middag zoet mee..
Het zelfde gedaan met Bearshare ook verwijderd en in het register alles weggehaald..

Opnieuw Norton internet security en daarna Bearshare er weer op geinstalleerd, save.exe weer geblokkerd in de firewall en ik ben van die popupjes af...:)

Klinkt simpel maar je moet echt ******* uitkijken als je in het register van XP begint te donderjagen want één verkeerde registersleutel verwijderen op de juiste plek en je systeem heeft de ziekte...
En dit is niet ondenkbeeldig met het astronmomisch aantal registersleutels dat Symentac in het register plaatst, je zit na een half uur haast te slapen en dan is een foutje makkelijk gemaakt...:p

Maar ik durf dit niet aan andere mensen te adviseren om het te doen..
Gebruik regedit alleen als je weet wat je doet !!!
Er moet een andere simpeler manier zijn , om die beveiligings popups die door een fout verschijnen weer te laten verdwijnen...

Ik hoop echt dat er echt eens een oplossing voor dit onderwerp komt die ook de mensen zonder pc vingers kan helpen...
Noem me maar gek, maar Bearshare bevalt me gewoon..

Voor de makkelijkere manier:

Buffy zei:
Draai even het verwijdertooltje van Symantec. Lees de volgende links, let goed op dat je de aanwijzingen voor het juiste programma en de juiste versie gebruikt:

Volledig verwijderen Norton AntiVirus 2003 en ouder: http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001092114452606
Volledig verwijderen Norton Internet Security 2003 en ouder: http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=
Volledig verwijderen Norton 2004/2005/2006 (zowel NAV als NIS): http://service1.symantec.com/SUPPOR...sf&view=docid&dtype=&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

rve123 zei:
Voor de makkelijkere manier:

Mijn ervaring is gewoon dat er altijd rotzooi achterblijft, en dat zal meer aan Micro$hit Windhoos liggen dan aan andere programma's , ik vind tenminsta altijd nog loze verwijzingen, of die zijn daar juist opzettelijk door de programmerder achter gelaten dat je geen twee keer een probeer versie kunt gebruiken..
Maar dit is een compleet ander onderwerp.. :)

DirkQ zei:
Mijn ervaring is gewoon dat er altijd rotzooi achterblijft, en dat zal meer aan Micro$hit Windhoos liggen dan aan andere programma's , ik vind tenminsta altijd nog loze verwijzingen, of die zijn daar juist opzettelijk door de programmerder achter gelaten dat je geen twee keer een probeer versie kunt gebruiken..
Maar dit is een compleet ander onderwerp.. :)
Het is dat laatste. Windows heeft weinig te maken met registersleutels die worden toegevoegd en niet worden verwijderd bij een uninstall.

En natuurlijk laat Symantec de registersleutel achter van de licentie, maar de sleutels die problemen kunnen geven, worden wel verwijderd;)

Laten we het hier maar op houden, maar als iemand ooit eens met een verklaring komt waarom norton firewall ineens begint te waarschuwen tegen P2P contacten hou ik me aanbevolen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan