Ik heb een netwerk bestaande uit een desktop die met draad aan een router is gekoppeld en drie laptops die draadloos met dezelfde router zijn verbonden. Sinds gisteren werkt het draadloos netwerk nog wel, maar de verbinding met het netwerk van de desktop PC (die via een draad aan de router is gekoppeld) doet het niet. (bij het icoontje staat dat er beperkte of geen netwerkverbindingen mogelijk zijn en over het icoontje van een beeldscherm staat een gele driehoek). Het gaat om een desktop met een 2 Ghz processor en Win XP, sp3
Het volgende is mij opgevallen/ heb ik gedaan om het probleem op te lossen:
1) de draad in de router en in de PC zijn goed aangesloten;
2) in apparaatbeheer is niet bijzonders te zien. Alle apparaten werken correct;
3) de WinXP firewall is zoals altijd aan, maar in de instellingen is niets gewijzigd. Het LAN mag dus gewoon verbinding maken;
4) in de firewall van de router is niets gewijzigd. De laptops kunnen nog gewoon verbinding maken met internet en de router kan worden gevonden. De configuratiepagina in webstijl wordt gewoon geopend via het draadloos netwerk, maar op hetzelfde moment kan dat NIET via de desktop PC.
De router is dus onvindbaar via de desktop.
5) Als ik "netwerkverbinding herstellen" aanklik, dan volgt de melding dat het IP adres niet vernieuwd kan worden. In de eigenschappen van de verbinding zijn ook geen adressen vermeldt bij de standaard gateweay, de DNS en WINS. Er is dus inderdaad geen IP adres.
6) Het IP adres wordt altijd automatisch toegewezen binnen het netwerk. Dat was zo en de instellingen staan nog steeds zo.
7) Systeemherstel heeft niet geholpen.
8) Uitschakelen en weer inschakelen van de verbinding levert niets op.
Ik weet het nu even niet meer.
Het volgende is mij opgevallen/ heb ik gedaan om het probleem op te lossen:
1) de draad in de router en in de PC zijn goed aangesloten;
2) in apparaatbeheer is niet bijzonders te zien. Alle apparaten werken correct;
3) de WinXP firewall is zoals altijd aan, maar in de instellingen is niets gewijzigd. Het LAN mag dus gewoon verbinding maken;
4) in de firewall van de router is niets gewijzigd. De laptops kunnen nog gewoon verbinding maken met internet en de router kan worden gevonden. De configuratiepagina in webstijl wordt gewoon geopend via het draadloos netwerk, maar op hetzelfde moment kan dat NIET via de desktop PC.
De router is dus onvindbaar via de desktop.
5) Als ik "netwerkverbinding herstellen" aanklik, dan volgt de melding dat het IP adres niet vernieuwd kan worden. In de eigenschappen van de verbinding zijn ook geen adressen vermeldt bij de standaard gateweay, de DNS en WINS. Er is dus inderdaad geen IP adres.
6) Het IP adres wordt altijd automatisch toegewezen binnen het netwerk. Dat was zo en de instellingen staan nog steeds zo.
7) Systeemherstel heeft niet geholpen.
8) Uitschakelen en weer inschakelen van de verbinding levert niets op.
Ik weet het nu even niet meer.
Laatst bewerkt: