Bedraad en draadloos.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thooms

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Dag forumleden,
Ik loop stage en een medewerker heeft probleem met zijn verbinding thuis.
Hij heeft een route(weet niet welk merk) in de meterkast staan.
Op zolder staat een Pc die met een utp-kabel naar de router gaat.
En elders is het huis staat een laptop(draadloos).
Kan het zijn dat als je een bedraad en draadloos netwerk samenvoegd concflicten opleverd?

Ook krijg hij een melding dat iets te maken heeft met dns.

Hopelijk suggesties van wat er misschien kan zijn.

Greetsz Thooms

ps.Deze instucties zijn even vaag voor jullie als voor mij.
Ik open de vraag vast..ik wacht op nadere informatie van deze gebruiker.

het kan zeker niet zijn omdat je met een bedraad en draadloos netwerk werkt, dit moet sowieso werken, maar mss lukt het door de DNS-server eens up te daten..

greetz

[...]Hij heeft een route(weet niet welk merk) in de meterkast staan.
Op zolder staat een Pc die met een utp-kabel naar de router gaat.
En elders is het huis staat een laptop(draadloos).
Kan het zijn dat als je een bedraad en draadloos netwerk samenvoegd concflicten opleverd?
Nee, als ik mag aannemen dat het precies 1 router is die hij heeft staan, waar hij zowel bedraad als draadloos mee verbindt levert dat geen problemen op.

Ook krijg hij een melding dat iets te maken heeft met dns.
Kan de melding zijn: "Kan de server niet vinden of DNS fout" in Internet Explorer.
Let op wat er staat: Er worden twee mogelijke fouten genoemd, maar bijna iedereen gilt maar direct dat het aan DNS ligt. Vaak is het gewoon zo, dat de website die bereikt moet worden:
1. Uit de lucht is (tijdelijk of permanent)
2. De link ernaar verkeerd is ingevuld in Internet Explorer. Een typefout is zo gemaakt.

DNS is normaal gesproken NIET de 'schuldige' van dit probleem.

Tijs.

Ik heb hem vandaag nog even gevraagd of hij de merken en de foutmelding op wil schrijven.
Deze krijg ik als het goed is dinsdag.

Zijn verbinding is als volgt.

Modem > Router > bedraad (pc)
> draadloos(laptop)
Toen er alleen een modem was... was er geen probleem.
Nu de router er tussen zit valt de verbinding soms weg. Ligt het dan aan de router?
Greetsz Thooms.

Op diversen plaatsen op internet is te lezen dat de meterkast niet de juiste plaats is voor een draadloze router. Test dit eens uit door de router tijdelijk uit de meterkast te halen.

[...]Nu de router er tussen zit valt de verbinding soms weg. Ligt het dan aan de router?
Greetsz Thooms.

Als het een laptop betreft met een Intel Pro Wireless chip erop (3945ABG of 2200BG of 2915ABG of 2100), zou hij hier betere drivers vinden dan de leveranciers erbij leveren. Bovendien is daar ook een uitstekende handleiding te vinden (die ook in de nederlandse taal is! :) ).

O.a. sommige Medion laptops zijn met deze chip uitgerust.

Succes,

Tijs.

Op diversen plaatsen op internet is te lezen dat de meterkast niet de juiste plaats is voor een draadloze router. Test dit eens uit door de router tijdelijk uit de meterkast te halen.

Hoezo kan je een router niet beter in de meterkast plaatsen?
Greetsz Thooms.

Omdat het een dicht tuimte is en je last KUNT hebben van een EMC probleem

wat is EMC? --> klik

Hoezo kan je een router niet beter in de meterkast plaatsen?
Greetsz Thooms.
Het is toch een draadloze router en accesspoint in één? In de meterkast zitten veel leidingen en koperdraden, hetgeen niet bevoordelijk is voor je ontvangst.

Dat zou inderdaad kunnen, door het magnetisch veld die door de draden in de meterkast geproduceerd worden. Dit is te verminderen maar dan denk ik aan toch bekabeling of inderdaad de router / modem verplaatsen tot buiten de meterkast.

Dat zou inderdaad kunnen, door het magnetisch veld die door de draden in de meterkast geproduceerd worden. Dit is te verminderen maar dan denk ik aan toch bekabeling of inderdaad de router / modem verplaatsen tot buiten de meterkast.

Ik zal dit eens doorgeven..
Als modem en router beide in de meterkast zitten.. moeten die dan allebei erbuiten worden geplaatst?

Ik zal dit eens doorgeven..
Als modem en router beide in de meterkast zitten.. moeten die dan allebei erbuiten worden geplaatst?
Het moet allemaal niet, maar kijk eens of het verschil uitmaakt als het geheel buiten de meterkast staat.

Owkey moet niks:o
Ik zal het doorgeven dat hij het kan en mag proberen:)
Jullie horen het van me.
Greetsz Thooms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan