bedraad en draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlaw36

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2003
hiephoi,

Ik heb n kleine puzzel waar ik niet uitkom nl.: Ik heb een snelheid van 50MB rechtstreeks via draadje naar het modem toe...echter via mijn router 300N van cisco haal ik maar 18MB.
Tot zover geen probleem maar.....ik heb boven nog n pc staan met n draadloos netwerk kaartje plus een laptop idem.
Mijn vraag is dan ook: Hoe verbind ik die twee andere pc,s via mijn router als mijn eerste pc al rechtstreeks is verbonden via n draadje met het modem.
Want om nou 32 MB snelheid in te moeten leveren om alles via n router te laten lopen vind ik n beetje zonde.

alvast bedankt.

Wireless N haalt rond de 150Mbit/s (dus rond de 18MB/s wat jij aangeeft)

Als jouw internetverbinding 50MB is dan zou dat een snelheid moeten zijn van 400Mbit
Dat geloof ik niet, het zou mooi zijn maar erg onwaarschijnlijk.

Wie is je internetprovider en wat voor abonnement heb je?

Ik ga uit van een 50Mbit verbinding wat effectief voor 6.25 MB/s zorgt.

Je moet de netwerksnelheid niet verwarren met de internetsnelheid.
Verkeer tussen computers zal via de draad of 100Mb/s zijn of 1000Mb/s (Dit zijn dus ook Mbits)
Verkeer tussen een computer en het internet is altijd de snelheid van je provider, ook al is je netwerksnelheid hoger.

hiephoi,
provider is ziggo duurste abbo. laatste speedtest 48Mb/s download 4,9 Mb/s upload
Ziggo adverteert met 50Mb snelheid welke ik dus ook bijna haal,maar via mijn router is het slechts 18Mb/s
We hebben het dus over de internet snelheid.
Ik blijf het vaag vinden dat de internet snelheid zoveel trager word met een router er tussen.
Router is van linksys/cisco WRT160N.

Het internetverkeer moet via je netwerk worden verzonden.

Als je netwerksnelheid lager ligt dan je internetsnelheid dan heb je dus snelheidsverlies.

Ik neem aan dat je dus die 18Mb/s via je draadloze apparaat op speedtest.net hebt gemeten.

ja draadloos>>>>>>>router ertussen uit en bekabeld haal ik bijna de 50Mb/s via speedtest.net

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan