Bedraad internet via switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zhalix

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2008
Op de school waar ik stage loop is sinds afgelopen vrijdag (9e) draadloos ingesteld voor de hele school, maar we hebben een 3tal laptops dat niet werkt op de nieuwe standaard. Dus we hebben een kabel vanaf de router naar een switch gelegd en vanaf de switch weer 3 kabels naar de 3 laptops. Maar de laptops kunnen nu geen verbinding maken met het internet, of met elkaar.

Ik heb verder geen flauw idee hoe ik nu verder moet gaan, aangezien dat de ICTer, die als mijn begeleider moest dienen, er maar 1 keer in de twee weken is. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er genoeg mensen zijn die je kunnen helpen, maar daar het om school gaat, en ik neem aan dat het geen "rotzooi" moet worden, lijkt het me misschien verstandiger om toch te wachten.

Voor de rest, je kunt kijken of de router wel staat ingesteld als een dhcp server, dit wil zeggen dat elke pc een automatisch ip adres krijgt. Er van uitgaand dat je utp bekabeling goed is aangesloten.

Maar advies goed bedoeld, als je het niet weet, niet te veel rommel maken.

Bekabeling is wel goed, gisteren nog getest. Verder zou ik niet weten wat er allemaal is ingesteld.... moeten ze een stagaire maar niet alleen laten lopen :p

Whaha, gelijk heb je, daarom zeg ik ook, gewoon wachten tot dat die persoon weer terug is.

Tot na de herfstvakantie dan maar :rolleyes: even aankondigen dat het internet even niet werkt.

Probleem is opgelost! Er bleken 2 dingen mis te zijn, adertje zat verkeerd en een puntje in het patchpaneel zat omgedraaid.

Bedankt voor de hulp!:thumb:

Altijd goed....helemaal perfect opgelost van je.

Vraag opgelost, status ook op opgelost zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan