bedraad netwerk access point toevoegen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjuhhh1993

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2010
hallo mensen,

ik heb thuis een bedraad netwerk van Hetnet met een SpeedTouch 546. hierop heb ik nog 1 ethernet poortje open dus mijn vraag is kan ik daar een accesspoint op aansluiten?

mvg

Ja hoor. Als u daar dan een accesspoint op aan sluit die zowel een aantal LAN-poorten heeft naast de WLAN-faciliteit heeft u ook nog eens meer aansluitmogelijkheden. Zoek wel eerst even op hoe een access ponit aangesloten moet worden op een HetNet modem, want anders wordt het wel een beetje lastig om de juiste instellingen te vinden.

Laatst bewerkt:
Ja hoor. Als u daar dan een accesspoint op aan sluit die zowel een aantal LAN-poorten heeft naast de WLAN-faciliteit heeft u ook nog eens meer aansluitmogelijkheden. Zoek wel eerst even op hoe een access ponit aangesloten moet worden op een HetNet modem, want anders wordt het wel een beetje lastig om de juiste instellingen te vinden.

kan ik dan in het AP m'n draadloos instellen? beveiliging etc.

Ja, in een accesspoint, wat tevens een router is kan de toegangsbeveiliging ingesteld worden. Mijn advies is wel om daar dan iemand bij te betrekken die dat eerder gedaan heeft, want het kan wel een beetje moeilijk zijn. Overigens vindt ik het zelf heel belangrijk om een AC te kiezen die naast WLAN ook LAN ondersteunt omdat het configureren van de beveiliging primair bedoeld is voor de WLAN. Als die WLAN niet goed werkt en je hebt geen LAN-toegang dan heb je wel een groot probleem.

Een AP is in principe alleen dat: een toegangspunt tot je netwerk.
Maar deze functionaliteit vind je vaak in routers verwerkt. Routers kunnen echter veel meer...

Een leuk filmpje en howto (engels) vind je hier.
Hij heeft het nog over WEP als beveiliging maar je kunt daar beter een andere beveiliging als WPA voor gebruiken.

En als je een AP zoekt vind je hier een willekeurig voorbeeld...

Laatst bewerkt:
bedankt voor de info:D

weet hoe ik em in moet stellen maar wist niet of het op een bedraad netwerk kon.
nog even prijzen vergelijken en dan zie wel welke ik neem.

nogmaals bedankt!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan