bmonninkhof
Gebruiker
- Lid geworden
- 20 mrt 2001
Netwerkvraag
Beste allemaal,
Ik zit hier met een probleem met mijn netwerk, die ik niet kan verklaren. Ik heb meerdere opstellingen van mijn netwerk gemaakt om alles uit te sluiten, maar mijn uiteindelijke optelling 1 werkt niet.
Opstelling 1:
Meterkast: Ubee modem (Ziggo) --> Netgear router WNDR 3300 --> boven
Boven: aansluitdoos (Jung UAE8-8UPOK5 LSA) --> Asus WL-700gE --> desktop
De bovenstaande opstelling werkt niet naar behoren, op de pc krijg ik de foutmelding dat er “beperkte of geen verbindingsmogelijkheden” zijn.
Opstelling 2 (Asus WL-700gE uit het netwerk)
Boven: aansluitdoos (Jung UAE8-8UPOK5 LSA) --> desktop
Bij opstelling 2 krijgt de computer netjes het IP-adres toegewezen van de Netgear Router en is internet mogelijk.
Opstelling 3 (Netgear naar boven)
Meterkast: Ubee modem (Ziggo) --> boven
Boven: aansluitdoos (Jung UAE8-8UPOK5 LSA) --> Netgear router WNDR 3300 --> Asus WL-700gE --> desktop
Opstelling 3 werkt ook naar behoren net als opstelling 2
Overige maatregelen
Naast de diverse opstellingen heb ik tevens de netwerkkabel vervangen die van de meterkast naar de aansluitdoos op de 1e verdieping loopt.
Test naar een andere aansluitdoos in de woonkamer, deze blijkt naar behoren te werken, overigens ook zonder tussenkomst van de Asus.
Graag hoor ik jullie ideeën over dit voor mij onverklaarbare probleem.
m.v.g. Brian Monninkhof
Beste allemaal,
Ik zit hier met een probleem met mijn netwerk, die ik niet kan verklaren. Ik heb meerdere opstellingen van mijn netwerk gemaakt om alles uit te sluiten, maar mijn uiteindelijke optelling 1 werkt niet.
Opstelling 1:
Boven: aansluitdoos (Jung UAE8-8UPOK5 LSA) --> Asus WL-700gE --> desktop
De bovenstaande opstelling werkt niet naar behoren, op de pc krijg ik de foutmelding dat er “beperkte of geen verbindingsmogelijkheden” zijn.
Opstelling 2 (Asus WL-700gE uit het netwerk)
Boven: aansluitdoos (Jung UAE8-8UPOK5 LSA) --> desktop
Bij opstelling 2 krijgt de computer netjes het IP-adres toegewezen van de Netgear Router en is internet mogelijk.
Opstelling 3 (Netgear naar boven)
Meterkast: Ubee modem (Ziggo) --> boven
Boven: aansluitdoos (Jung UAE8-8UPOK5 LSA) --> Netgear router WNDR 3300 --> Asus WL-700gE --> desktop
Opstelling 3 werkt ook naar behoren net als opstelling 2
Overige maatregelen
Naast de diverse opstellingen heb ik tevens de netwerkkabel vervangen die van de meterkast naar de aansluitdoos op de 1e verdieping loopt.
Test naar een andere aansluitdoos in de woonkamer, deze blijkt naar behoren te werken, overigens ook zonder tussenkomst van de Asus.
Graag hoor ik jullie ideeën over dit voor mij onverklaarbare probleem.
m.v.g. Brian Monninkhof