bedraad netwerkverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

rikkerthesman

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2013
Hallo,

Met welk kastje kan ik mijn bedraad netwerkverbinding versterken?

Met vriendelijke groet,

Rik

Hoi,,

Hoezo versterken je kan onderhand 100 meter kabel leggen en dan werkt het nog goed.

Rare vraag: Wat bedoel je met versterken?
Signaalversterking doe je met een een repeater, MAAR dat is irrelevant als de afstanden korter zijn dat de maximale lengte van een UTP kabel (100 meter). Ik kan me niet voorstellen dat de afstanden in jouw huis langer (kunnen) zijn dan 100 meter. :D

Dus even duidelijker aangeven wat je wilt bereiken, precies.

Tijs.

Ik zit nu aan 20 meter bedraad kabel en ik heb nu 30 mb snelheid maar voor gameserver wil ik liefst naar 50 mb of hoger.

Mvg,

Rik

Tsja, als je bedraad 30 mbit haalt over 20 meter dan zal het probleem toch echt in een andere bottleneck zitten.
Bijv. de snelheid van je Internet-verbinding(-sabonnement) en de andere zaken die op het (thuis-)netwerk plaatsvinden.

Natuurlijk kun je gigabit bedrade switch aanschaffen (en ook een gigabit netwerkkaart hebben in je gameserver/pc), maar daarmee krijg je geen snellere Internet-verbinding (ténzij die hoger is dan 100 mbit /s).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ho,

Misschien wordt het tijd om even je hardware op te geven modem en netwerkkaart want ook die snelheid moet op 20 meter gehaald kunnen worden.

Misschien niet de goede kabel welke kabel heb je

Ps k laat het even aan dnties over loop een beetje achter zal de warmte zijn

Laatst bewerkt:
Eerst eens goed duidelijk maken waar het hier over gaat:
- Verbinden met een gameserver of het draaien van een eigen gameserver? En waar staat die gameserver? Op Internet of lokaal op je thuisnetwerk?
- Indien Internet er op de een of andere manier bij betrokken is: Welke router heb je, heeft die gigabit switch-aansluitingen en hoe is de afgesproken Internet-snelheid (up- en download vermelden).

Tijs.

En wellicht kan je ook even vertellen wat je internet abonnement is; hoeveel mb, kabel of asdl?

Ron

heb niet veel verstand van modems en routers
welke abbonoment ik heb zou ik even moeten vragen aan mijn ouders.

router: netgear wireless -G router model WGR614v9
Modem: thomson ST5x6v6

Mvg,

Rik

Je kunt toch wel even aangeven waar die gameserver(s) zich bevinden? Op Internet of lokaal op je thuisnetwerk?
M.b.t. je router: dat is deze

Die router heeft 100 mbit switchpoorten. Wat optimale waarden zijn heeft, naast hoe jouw netwerkkaart 'samenwerkt' met de router, te maken met waar de gameserver(s) staat. Daar heb ik nog steeds geen antwoord op.

Tijs.

Ja dat klopt die router en ik heb momenteel alleen een webserver dus een website online staan.

Oftewel: Die gameservers waar je het over hebt staan op Internet?
Als ik (bijv.) deze link mag geloven is dat minder dan 10 kbps up- en down per game(-server)...........

Dus (even afgezien van wat de werkelijke snelheid kan zijn met een bedrade netwerkverbinding op 100 mbps) kan ik me niet voorstellen dat je een (lokaal) snelheidsprobleem hebt richting welke gameserver dan ook.
[Natuurlijk heeft je Internet-verbindingssnelheid, de route die je provider heeft richting die gameservers etc. ook te maken met de response, maar die 2 factoren kun je lokaal niet oplossen.]

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb er geen aparte netwerkkaart inzitten dus het zit op moederbord
Asus psg4it-mlx is het moederbord.

Mvg,
Rik

Daar zit een Qualcomm gigabit netwerkkaart op geïntegreerd, zie hier
Tsja, ik weet niet hoe 'goed' of hoe slecht die geïntegreerde netwerkkaart is, ook omdat het precieze type niet vermeld is én het ontwerp van het moederbord zelf ook nog invloed heeft hoe goed (of hoe slecht) de netwerkkaart functioneert.

Natuurlijk ga ik ervan uit dat een 'losse' PCI-e bedrade netwerkkaart beter zou kunnen/moeten zijn dan een geïntegreerde, maar ik heb zo snel geen vergelijkende tests bij de hand. Mogelijk staan die wel (ergens) op Internet.

Tijs.

Zo een suggestie, gebaseerd op de reviews van gebruikers: deze (engels)
Zie verder (over dezelfde pci-e bedrade netwerkkaart, ook positief gewaardeerd in reviews van gebruikers) hier (nederlands)

Kost wat, maar dan zou je ook wat goeds moeten hebben. :D

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan