bedraad samen met draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

pkoster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 feb 2003
Ik heb inmiddels al twee jaar een volledig bedraad netwerk 3 x desktop en 1 x laptop(DHCP enabled) met E-tech ADSL modem/router en 4-poorts switch.
Aangezien ik het toch wel handig zou vinden om mijn laptop wat meer mobiel te kunnen gebruiken wil ik een deel draadloos maken. Nu heb ik via marktplaats een
"Level1" access point en een zelfde merk PCMCIA netwerkkaartje voor een geschikte prijs gekocht. Ik had de hoop deze AP als een soort switch te kunnen gebruiken, m.a.w. niet als router gebruiken maar alleen de link tussen de laptop en het bedrade netwerk te leggen. De beschrijving van de AP is bereikbaar via
//ftp.level1.com/levelone/drivers/manual_PDF/WAP-0001(EN).pdf
Is er iemand die ervaringen heeft met deze AP, of mij wat tips kan geven. Aan de fabrikant heb ik niets, want die geeft alleen maar beschrijvingen uit voor een volledig wireless netwerk

in principe kun je het accespoint gewoon aan je bestaande router knopen, je laat het alleen geen ip-adressen uitdelen. je kunt dan je laptop een vast ip-adres geven in de range van je huidig router, het zou dan (in theorie) moeten werken. maar wellicht kan een gebruiker van jou type accespoint je precies vertellen hoe te werk te gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan