Bedrade pc in draadloos netwerk opnemen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pemade

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2001
Hallo,
ik heb een draadloos wifi netwerk tussen twee laptops en mijn draadloos modem van upc. Dit werkt prima, maar kan ik ook mijn bedrade pc in dit netwerk opnemen? Wil namelijk mijn mediaspeler ook in het draadloos netwerk opnemen en dan streamen vanaf mijn HD van mijn pc.
Weet echter niet hoe ik mijn pc kan laten meedoen (als dat uberhaupt al kan!)
Bij voorbaat dank voor de hulp.
(PS alles onder XP SP3)

Je kan alles wat je maar wilt in het netwerk opnemen, zolang je maar genoeg aansluitingen op je router/modem/hub hebt. In jouw geval denk ik dat er op je router minimaal 2 ethernet/bedraad netwerk aansluitingen zitten, dus daar kan je die pc en mediaspeler op aansluiten.

Ja dat begrijp ik, maar daar de modem in de meterkast staat wil ik de mediaplayer via wifi gebruiken. Dan is alles dus draadloos behalve mijn pc.

Krijg je dat dan niet voor elkaar? Of wil je je pc bedraad instellen en dat gaat niet?

IK heb de gegevens voor het netwerk in de pc ingegeven, maar als ik verbinding met het netwerk wil maken (op de pc) krijg ik de melding: mshome is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.

Ik neem aan dat je de pc bedraad verbind? Hij moet dezelfde netwerk/domeinnaam hebben als de laptop.

Ik heb voor de bedrade pc dezelfde gegevens ingegeven als voor de laptop in mijn draadloos netwerk (netwerk + domein)
Ze zien elkaar echter niet. Kan ik misschien na mijn (draadloos) modem nog een draadloze router plaatsen?

Als ze met het netwerk verbonden zijn zouden ze elkaar moeten zien...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan