• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedrag bepalen op basis van het aantal dagen tussen bepaalde datums

Status
Niet open voor verdere reacties.
ps de volgorde van de kolommen mag wijzigen, eigenlijk wil ik het liefste zo min mogelijk kolommen behouden.....

Volgens mij maak je een denkfout. Als je met gebroken boekjaren werkt dan moet je de de kosten voor een bepaalde periode ook correct berekenen. In jouw voorbeeld heb je het over 61 dagen die behoren tot boekjaar 11-12. dit is correct. De periode van 304 dagen moet je volgens mij opsplitsen naar een periode t/m 31-12-2012 * het tarief dat geldt voor 2012 en een periode die geldt van 01-01-2013 t/m 30-06-2013 * het tarief dat geldt voor 2013.

(bedrag is uiteraard verschillend per nummerplaat en per jaar maar om gemakkelijker te kunnen rekenen, heb ik overal hetzelfde bedrag genomen)
Dit is niet handig in een voorbeeldje. Juist door wat variatie was je er zelf ook achter gekomen dat de uitkomst niet klopt.

idd voor vrachtwagens loopt dit steeds tot de 31ste december van het jaar;

voor voertuigen niet, dan loopt dit verschillend.....

als ik overal extra kolommen toevoeg dan kan ik het idd wel berekenen maar ik wou het vlugger en efficiënter verkrijgen.....automatisch in 1 formule per voertuig en per boekjaar...of zou dat utopie zij??:)

Opletten V&A. ;)
In de cellen N23 en N24 staat de berekening.

aantal dagen bepalen tussen twee datums

Is er niemand die mij verder kan helpen om vlot het aantal dagen te berekenen tussen twee datums, rekening houdende met de periode van het boekjaar?

In mijn vorige bericht staat er een voorbeeldje uitgewerkt.

Bedankt....

klein begin

mvg
Leo

juist gezien kolom k enkel in cel 3 volledige formule, dus die in 5 is nog niet kompleet:eek:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
idd al begin waar ik mss wel al wat mee verder kan....zou wel handig zijn mocht ik niet manueel de datum in de formule moeten intypen maar dat het eerder is zoals nu in kolom K...ik kijk of ik dit wat kan uitbreiden.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan