• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedrag in euro toekenen aan gekleurde cellen en automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crasher151178

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2018
Hallo,
kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik zou graag bedragen in euro toekennen aan gekleurde cellen en ze automatisch laten invullen in een ander gelijkaardig blad. In een volgend blad wil ik dat deze bedragen automatisch worden ingevulde, bv bruine cellen hebben dan een waarde van 220€ en donker blauwe hebben dan een waarde van 387€.
Ik wil dus niet de gekleurde cellen tellen... maar echt een bedrag gaan invullen op een ander blad en dit automatisch.

Ik voeg een bijlage toe met hoe blad 1 er ongeveer gaat uitzien maar dan zonder de bedragen erbij want deze zouden op blad 2 automatisch moeten worden ingevuld en het is geen optie om deze naast de gekleurde cellen te plaatsen want zoals jullie kunnen zien staan er in de gekleurde cellen datums en deze worden verder uitgebreid naar 12maanden.

MVG Crasher

Bijlagen

Ieder bedrag heeft dus zijn eigen kleur. Maak daar een tabel van zoals in bijlage, tabblad "Kleuren" en kopieer de code in de werkbladmodule van "Blad2".
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Dim ClA As Range, ClB As Range

For Each ClA In Sheets("Blad1").Columns(1).SpecialCells(2)
        For Each ClB In Sheets("Kleuren").Columns(1).SpecialCells(2)
            If ClB.Interior.Color = ClA.Interior.Color Then Range(ClA.Address) = ClB
        Next
    Next
End Sub

Bijlagen

Het is een goed begin maar niet helemaal wat ik zoek...
Mss even verduidelijken.

Ik heb in blad 1 een reeks cellen met verschillende kleuren en volgens datum. Elke dag krijgt een kleur bv maandag tot vrijdag bruin zaterdag blauw en zondag grijs. Elke dag heeft zen waarde. Nu als ik bv alle maandagen de bruine kleur geef dan zou er op een 2e blad het corresponderend bedrag moeten verschijnen (ook voor de resterende dagen indien ik ze moet inkleuren) en zonder de cellen op deze blad 2 te kleuren. Ook datums in de toekomst bv 1 september waarvan ik nu nog niet weet of ik deze moet in kleuren ja of nee en in welke kleur zou op het moment dat ik deze inkleur op blad 1 direct op blad 2 het juiste bedrag moeten zetten.

MVG

Je kunt beter een uitgewerkt voorbeeld plaatsen waarin ook duidelijk wordt welk resultaat je zoekt want dat blijft een raadsel.

Ok, ik heb mijn best gedaan om u een voorbeeld te maken van wat ik zoek.

Ik heb blad 1 met in elke cel opeenvolgende datums van januari tot december. Elke dag krijgt hier een kleur toegewezen op basis van wat er door een bepaalde klant betaald is voor diensten. Ik zou graag op blad 2 het resultaat van deze verdienste zien enkel door de cellen in blad 1 te kleuren. Dus als ik op maandag 27 augustus een bruine kleur toevoeg aan deze cel zou automatisch op blad 2 de corresponderend cel het juiste bedrag moeten invullen. In mijn blad voorbeeld geef ik u voor januari en de helft van februari weer hoe het uiteindelijke resultaat er zou moeten uitzien.

MVG

Bijlagen

Hoe komen die bedragen in vergelijking met een kleur tot stand.

@HSV de bedragen die ik gaf zijn fictief maar worden bepaald op basis van verkoop per dag...

@emields dit is exact wat ik zoek alleen krijg ik dit niet aan de praat in het eigenlijke document. Het gene dat ik hier online gaf was maar een voorbeeld :D

MVG

heb je wel in de code het blad veranderd naar de bladnaam en range van het origineel?
For Each ClA In [blad1!a:l]

@ emields nope heb ik dus niet veranderd maar ga ik straks zeker doen... daar zal het probleem in mijn origineel dus zitten. Ben niet echt vertrouwd met de moeilijkere stukken van exel aangezien wij meestal de gemakkelijkere dingen gebruiken zoals een SOM maken van getallen....

Toch bedankt om het even te verduidelijken...

MVG

@emields ondertussen heb ik geprobeerd van het werkend te krijgen maar helaas lukt het mij niet.

Wat heb ik gedaan:
Blad kleuren aangemaakt
Blad 2 aangemaakt

Daarna de code van Timshel ingevoegd bij programmacode van blad 2 met als resultaat dat ik enkel januari de bedragen te zien krijg en niet voor de rest van het document.

Ik moet dus de range van het document uitbreiden naar de rest van de kolommen maar vind niet waar ik dit moet doen. Zoals emields zegt For Each ClA In [blad1!a:l] heb ik het al geprobeerd maar dan krijg ik een Compileerfout: syntaxis en dan wordt For Each ClA In [blad1!a:l] aangeduid.

Wat doe ik fout?

MVG

Ondertussen toch nog even verder gezocht en idd er zat een verschil tussen de code van Timshel en de oplossing die emields gaf.

For Each ClA In Sheets [blad1!a:l].Columns(1).SpecialCells(2) (dit stond er)
For Each ClA In [blad1!a:l].SpecialCells(2) (heb ik er van moeten maken)

na dit te hebben gedaan werkt het zoals ik het wil en wil ik ook iedereen bedanken.

MVG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan