• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedrag uit ander werkblad halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannydh

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2001
Hallo,

Ik wil uit "blad1" een bedrag halen en in "blad2" zetten.
Hij moet zoeken naar het woord "totaal" in kolom A. Dit wordt staat niet steeds op zelfde positie (ivm datum vd maand).
Dan moet hij zoeken naar het totale bedrag van kolom C.

Omdat het totaal steeds verschilt per maand per positie. Weet ik hier geen formule voor.

Al vast bedankt,

Danny

gebruik hiervoor de strings VERT.ZOEKEN en HORIZ. ZOEKEN. Zie excel-help voor een voorbeeldje

Ik begrijp er nog niks van met de functie vert.zoeken
krijg er steeds #waarde uit.
Ik heb een bijlage gemaakt.

Bijlagen

Probeer deze formule eens dan...

=VERT.ZOEKEN("Totaal";Blad1!A3:D18;3)

Deze formule in het nederlands: je zoekt dus verticaal (van boven naar beneden) in het bereik Blad1!A3:D18 (dus niet een kolom!!!) naar de waarde "Totaal". Zodra deze waarde gevonden is, zoek je naar de waarde welke 3 kolommen verop staat in dezelfde rij.

Dit kunstje werkt altijd, waar de waarde ook staat. Aantal dagen maakt dus niet uit, zorg er alleen voor dat de data wel binnen het gedefinieerde bereik vallen.

Hartelijk dank voor de tip/oplossing madmuppet :)

Ik heb gezien wat ik steeds fout deed.
Ik maakte eerst de verwijzing naar het blad en dan zoeken naar het woord en dan waar hij moest zoeken.
En dat werkt niet.

Maar :thumb:
Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan