• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

bedragen beoordelen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MGM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MGM

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Beste,

Ik heb in kolom B, vanaf rij 1 een bedrag staan die fluctueert tussen de 20,- en de 135,-. Hierbij is 20,- goed en 135,- slecht. Is er een formule welke het bedrag 20,- koppelt aan 100 punten en 135,- aan 10 punten? Alle bedragen ertussen moeten worden verdeeld over de 90 tussenliggende punten. Het kan zijn dat de bedragen, laagste en hoogste (20,- en 135,-) in de loop gaat wijzigen, dan moet dit in de formule automatisch aangepast worden, zodat 20 --> 26 wordt, en verhoudingsgewijs 26 het laagste bedrag is.

Tnx.

normaal sturen we een bestandje mee.

maar ok, kun je met deze opzet leven? je moet zelf het afronden regelen en ook wat te doen als de waarden buiten de reeks vallen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
normaal sturen we een bestandje mee.

maar ok, kun je met deze opzet leven? je moet zelf het afronden regelen en ook wat te doen als de waarden buiten de reeks vallen.

Excuus, ik zal volgend keertje een bestand mee sturen. Maar hier kan ik mee verder, Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan