• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedragen laten eindigen op ,95

Status
Niet open voor verdere reacties.

wout83

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Allen

Heb mijn document van deze morgen aangepast.
Nieuwe vraag, hoe kan Excel automatisch een bedrag laten eindigen op ,95 ?

Zie voorbeeld in bijlage.

Heb al eea opgezocht via i-net maar niet meteen een oplossing kunnen vinden.
Data komt ook uit het 2e tabblad.

Bedankt

Bekijk bijlage price_test.xlsx

Dat begrijp ik niet?
Die VK correct kolom staat er enkel ter illustratie zodat jullie kunnen zien wat het juiste resultaat moet zijn in kolom I

-0.05 doet toch gewoon 5 cent eraf zonder rekening te houden met een resultaat dat .95 moet zijn?

Wellicht werkt dit beter:
=AFRONDEN.NAAR.BENEDEN(I3;0)+0,95

Tijs.

Ja maar dit is het nog niet helemaal.

In ieder geval moet het resultaat in kolom I komen dus kolom J bestaat eigenlijk niet (enkel ter illustratie)

Je formule werkt wel in de afronding maar niet in het juiste bedrag aangezien 100.90 > 101.95 zal worden ipv 100.95

Dat lijkt me onjuist wat je stelt: Er wordt naar beneden afgerond, dus 100,90 wordt 100, en dan wordt er 0,95 bij opgeteld, dus totaal wordt het 100,95

Tijs.

Pas de formule van goedlichtJoost aan in kolom I; dit wordt dan

Code:
=AFRONDEN.NAAR.BOVEN(SOMPRODUCT((RECHTS(Blad2!$E$2:$E$5;6)=TEKST($E4;"#"))*(Blad2!F$2:F$5));0)-0,05

Trek door naar beneden.
Succes.
Mvg

@jempi10, yes deze werkt maar nu krijg ik bij bv 249.00 de waarde 248.95 ipv 249.95.
Dus heb ik de tip van dnties gebruikt (mijn opmerking was foutief) in de formule die je hebt doorgegeven. Dat werkt wel.

Bedankt allen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan