• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedragen optellen en/of aftrekken in vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lampie173

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2012
Besturingssysteem
Windows 11 Pro
Office versie
Office 365
Heren,

Mijn vraag is:
Achter werkblad 2 staat een (zelf aangepast) stukje code, deze zorgt ervoor dat bedrag (€ 21) in cel B2 op werkblad 1 bij een bedrag (€ 25) in cel B2 op werkblad 2 opgeteld wordt en in cel K18 (€ 46) blad 2 komt te staan.

Stel er wordt € 15 uitgegeven, hoe kan ik dat in de code verwerken?

Ik stel deze vraag omdat ik een (maand)budgetoverzicht aan het bouwen ben

Ik heb een voorbeeldbestandje ingevoegd die overeen komt met de gebruikte cellen.

Mvg,

Toon

Bijlagen

MvdVlist,

Allereerst dank voor je antwoord.
Deze opzet gaat bij niet op omdat, ik 12 werkbladen heb waar de zelfde opzet per werkblad voor geldt.
Dus Inhoud van cellen I18, J18 en K18 in blad 1 is in Blad 12 ook van toepassing

Voorbeeld in K18 wordt het saldo van kleedgeld bijgehouden.
dus op 1 Jan gaat er € 50 in deze post, op 6 jan wordt er € 10 aan kleding gekocht.
Dan moet het zo zijn dat in I18 staat dan 'Saldo per :' in J18 staat de afboekdatum '6 jan' en in K18 staat het Saldo €40 (50-10)
Wordt er niets uitgegeven in Jan en er staat nog een bedrag van de maand (bv. € 20) ervoor dan , moet de cel K12 het nieuwe saldo bevatten €20 + € 50 (€ 70)

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Nogmaals dank

mvg,

Toon

Dit is me niet helemaal duidelijk. Wil je een werkboek met 12 tabbladen (voor iedere maand een)?
Waarom niet gewoon alles in EEN database en/of (draai)tabel en gegevens zichtbaar maken met b.v. slicers?
Qua invullen veel eenvoudiger en overzichtelijker.

Groet,

Maarten

Ik heb nooit een draaitabel of database gemaakt.

In de huidige situatie is het zo dat ik een soort van balansoverzicht gemaakt heb (let wel; naar eigen inzicht)
Dus dacht ik iedere maand zijn eigen werkblad Inkomen - Uitgaven
En ik vind het leuk om te werken met VBA, al zal ik nooit een megaster hierin worden.

Groet,

Toon

Kijk eens of je hier wat mee kunt.

Als je in het formulier rechts op een record klikt, kun je dit in de textboxen nog aanpassen..en veranderingen opslaan door op de juiste knop te klikken.

Op het Voorblad kun je door gebruik van de slicers in de twee cellen eronder de gegevens van je selectie zien. Niet vergeten de slicers weer op nul te zetten voor je het formulier opent..Dit kan ook met VBA. Stoei er eens mee.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan