• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedragen per maand berekenen in 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

ChrisXDHL

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2008
Berichten
37
Hallo,

Ik loop vast in excel. Ik heb een vereenvoudigde versie toegevoegd met hetgeen ik wil.

Ik zou graag willen bepalen wanneer welk bedrag / factuur betaald gaat worden. Wij werken echter maand kwartaal / halfjaar en jaarlijkse facturatie.

In de excel zie je drie voorbeelden.

De bedragen heb ik nu handmatig ingevuld bij de maanden in 2010 waarop betaald zou moeten worden.

Is er een methode om dit met een formule te doen?

Bij voorbaat dank voor jullie medewerking!


Chris
 

Bijlagen

  • Vraag Helpmij 04-12-2009.xlsx
    11,3 KB · Weergaven: 26
Als de betalingsmaanden per kwartaal, half jaar of jaar hetzelfde blijven kun je wellicht bijgevoegde formules gebruiken
 

Bijlagen

  • Factuurinterval.xls
    30 KB · Weergaven: 40
Hallo Arrie,

Bedankt voor je reactie.
Probleem is dat nu niet naar de startdatum wordt gekeken.
Als de factuurdatum 1-12-2009 zou zijn dan zou hij automatisch (uitgaande van kwartaal) in maart 2010 3x het maandbedrag moeten berekenen.

Als dit er nog bij kan komen dan is het perfect!


Chris
 
Weet niet of dit de meest elegante oplossing is maar wellicht wel werkbaar. Ik heb wel 2 kolommen toegevoegd: 1 kolom met maand van de factuurdatum en 1 kolom om de hoeveel maanden je dient te betalen (voor kwartaal per 3 maanden, half jaar per 6 maanden en jaar per 12 maanden). De kolom met betalen om de ... maanden kan je of via een eenvoudig zoektabelletje bepalen (blauwe oplossing) of via een ALS-formule (rode oplossing).

Vervolgens met behulp van de nieuwe kolommen en rijen een Als-formule opgesteld die de gewenste uitkomst berekent. Hopelijk kun je er wat mee.
 

Bijlagen

  • Factuurinterval.xls
    35,5 KB · Weergaven: 52
Hoi Arrie,

Dit is precies wat ik zoek. Top!
Ga het nu verwerken in mijn eigen excel sheet.

Bedankt voor je hulp!


Chris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan