Bedreigingen naar mij mbt IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hoi! Ik ben hartstikke nieuw en hartstikke bleu op dit gebied. Maar ik heb op een openbaar forum (babybytes) o.a. dit dreigbericht gekregen (ik zal jullie de onsmakelijke details besparen):

(...) En aangezien ik met een beetje zoeken die van jou ook gevonden heb, zal ik je altijd blijven vinden! (...) ik neem na dit bericht een andere nickname, en mij zal je niet meer vinden. Maar ik hou je in de gaten... Oohja.. Vergeet dit IP adres niet te laten blokkeren... Zal, als ik dr achter kom, een berichtje sturen met mn andere zoveelste IP adres....(...)

Vreselijk kinderachtig, "ze" was boos dat de moderator haar had verwijderd nadat ze ernstig grof was geworden.

Mijn vragen (en ik HOOP dat ik in het goede topic zit):
1. Kan ik mijn internet-ip adres wijzigen en kan zij hem dan weer achterhalen? Of moet ik dan al mn hyves, facebook etc veranderen?
2. Kan zij mijn hyves- en facebookaccount en op andere openbare forums mijn nickname achterhalen via mn internet-IPadres?
3. Kan zij mijn mailadres achterhalen via mijn internet ip-adres?
4. Wat kan en moet ik doen?
5. Kan ik ook haar ip adres achterhalen? Zo ja hoe?
6. Hoe kun je via een openbaar forum iemands IP adres krijgen?
7. Al haar berichten naar mij heeft ze verwijderd, maar kan ik alsnog haar ipadres krijgen via de moderator ofzo?
8. Ik heb ws haar hyvespagina, maar we zijn geen vrienden... Kan ik toch haar internet-ipadres krijgen? Zo ja hoe?

alvast heeeeeel erg bedankt!!! En sorry als ik een vraag stel die al vaakis gesteld, maar ik krijg m niet gegoogled. En als iets er op lijkt, snap ik de antwoorden niet echt... :o

als ze je ip adres heeft kan ze niks hoor, enkel mensen die extreem professioneel met computers zijn zouden wellicht met veel moeite zoiets kunnen, maar zelfs dan is het onwaarschijnlijk.