Bedreigingen naar mij mbt IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

poppie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 jan 2012
Hoi! Ik ben hartstikke nieuw en hartstikke bleu op dit gebied. Maar ik heb op een openbaar forum (babybytes) o.a. dit dreigbericht gekregen (ik zal jullie de onsmakelijke details besparen):

(...) En aangezien ik met een beetje zoeken die van jou ook gevonden heb, zal ik je altijd blijven vinden! (...) ik neem na dit bericht een andere nickname, en mij zal je niet meer vinden. Maar ik hou je in de gaten... Oohja.. Vergeet dit IP adres niet te laten blokkeren... Zal, als ik dr achter kom, een berichtje sturen met mn andere zoveelste IP adres....(...)

Vreselijk kinderachtig, "ze" was boos dat de moderator haar had verwijderd nadat ze ernstig grof was geworden.

Mijn vragen (en ik HOOP dat ik in het goede topic zit):
1. Kan ik mijn internet-ip adres wijzigen en kan zij hem dan weer achterhalen? Of moet ik dan al mn hyves, facebook etc veranderen?
2. Kan zij mijn hyves- en facebookaccount en op andere openbare forums mijn nickname achterhalen via mn internet-IPadres?
3. Kan zij mijn mailadres achterhalen via mijn internet ip-adres?
4. Wat kan en moet ik doen?
5. Kan ik ook haar ip adres achterhalen? Zo ja hoe?
6. Hoe kun je via een openbaar forum iemands IP adres krijgen?
7. Al haar berichten naar mij heeft ze verwijderd, maar kan ik alsnog haar ipadres krijgen via de moderator ofzo?
8. Ik heb ws haar hyvespagina, maar we zijn geen vrienden... Kan ik toch haar internet-ipadres krijgen? Zo ja hoe?

alvast heeeeeel erg bedankt!!! En sorry als ik een vraag stel die al vaakis gesteld, maar ik krijg m niet gegoogled. En als iets er op lijkt, snap ik de antwoorden niet echt... :o

als ze je ip adres heeft kan ze niks hoor, enkel mensen die extreem professioneel met computers zijn zouden wellicht met veel moeite zoiets kunnen, maar zelfs dan is het onwaarschijnlijk.

haar ip adres zou je kunnen krijgen als ze je een mailtje stuurt, maar als je dr hyves, facebook, naam of wat dan ook weet kan je dr ook gewoon opzoeken en blokkeren... gebeurt wel vaker dat mensen dreigen met ip adressen etc achterhalen, maar in werkelijkheid kunnen ze niks. maak je dus geen zorgen.

Om zoveel antwoord op de vragen te kunnen geven:

1. Je ip kan gewijzigd worden door je provider, Je hoeft niet je hyves en/of je facebook te veranderen. Maar als er geen noodzaak is werkt de provider hier niet altijd aan mee. Toch kan het zo zijn dat de provider niet altijd je een "vast" ip adres geeft.
2. Vaak is het achterhalen van waar iemand woont een probleem van de internet gebruiker zelf. Zorg dat je facebook en hyves alleen toegangkelijk is voor mensen die je kent. Een ip adres zelf zegt vaak heel weinig over de gebruiker. Typ je naam maar eens in in google.com of wieowie.nl en zie wat het internet over jou kan vertellen.
3. Zie punt 2
4. Zolang het bij het internet blijft en er niemand voor je neus staat of je gaat bellen o.i.d. hoef je geen aangifte bij de politie te doen. Tenzij er op internet bedreigingen worden geuit zoals ik ga je vermoorden etc.
5. Als punt 4 niet van toepassing is hoeft dit niet. Opsporingsinstanties kunnen zien wie gebruik maakt van het bepaalde ip adres.
6. Vaak hebben de forum administrators het ip adres van de betreffende "nickname".
7. Google eens op haar nickname
8. Zie punt 4

BedanktHoi!

Bedankt voor het beantwoorden! Nee ik heb op hyves en FB alles afgeschermd. Altijd gedaan ook. Dus daar is niets te halen.
Ik heb gisteren iemand op hyves geblokt die ineens vrienden wilde worden op dezelfde dag dat ik bedreigd werd. Ik denk dat zij dat was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan