Opgelost Bedrijfsgegevens uit 1 tabel gebruiken voor alle rapporten

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Stubbe57

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2012
Hallo mede forum gebruikers,

Wie kan mij helpen.

In een database heb ik een tabel met de bedrijfsgegevens , zoals naam, adres, btw nr ect.

Deze gegevens wil ik in alle rapporten laten terug komen zonder dat ik dit in elk rapport moet invoeren of aanpassen als er wat in veranderd.

Ik heb al zitten rommelen om dit via een query te doen maar dat lukte me niet.

Iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen zonder zwaar programeer geweld.

Alvast bedankt,

Jan

Niemand een idee ???, Heb van alles geprobeerd maar geen succes..

Geen idee wat je bedoelt. Dus een goede uitleg helpt wellicht. Een rapport maak je op basis van een momentopname van je gegevensbron. Pas je daarna de bron aan, dan zit er niks anders op dan handmatig de rapporten aan te passen.

Hallo Michiel,

Het is vrij simpel.

Ik ben met een database bezig, welke ik voor meerdere ondernemingen kan gebruiken.

Nu dacht ik slim te zijn door 1 tabel aan te maken waar alle basis gegevens van de desbetreffende onderneming. Naam, adres, telefoon, btw nr..
Omdat deze gegevens op verschillende rapporten moet komen bv , verkoop , inkoop, kassa bon, voorraad, factuur, en om nu te voorkomen dat indien er in de basis gegevens wat veranderd, zeg andere naam of adres elk rapport moet aanpassen had ik het idee bedacht om deze basis gegevens in 1 tabel te plaatsen zodat ik alleen in die tabel wat hoef aan te passen en bij het uit draaien van een rapport deze gegevens uit de tabel worden opgehaald.

Ik hoop dat mijn idee iets duidelijker wordt ??

Groeten

Jan

Dan is het toch simpel? Gebruik de tabel in je rapport, en zet de juiste velden op de juiste plek.

Of, om niet iedere keer ieder veld toe te voegen, zet die vaste gegevens in een rapport en voeg dat steeds als sub rapport in in je rapporten.

Hallo Michel,

Dat is mij niet gelukt , als ik in het rapport een veld uit die tabel wil bij voegen wordt er een nieuwe query aangemaakt , maar ik kan niet koppelen omdat er geen koppelbare velden zijn .
Of ik begrijp niet helemaal wat jouw oplossing is.
Het is een tabel met alleen pure bedrijfsgegevens en niets anders en zou ook niet weten aan welk record ik deze zou moeten/kunnen koppelen

Je bent mij kwijt, vrees ik... Je hebt één tabel, dan heb je toch ook maar één rapport? Wat is het probleem dan?

Maak een rapport met de bedrijfs NAW gegevens.
Voeg dit rapport in in een leeg rapport als subrapport
Voeg het rapport waarbij de NAW wilt toevoegen ook toe als subrapport.
Je hebt wat je wilt en hoeft niets te koppelen.

Hallo Michel en Johgs,

Als het 1 of 2 rapporten zouden zijn is het probleem niet.

Het gaat om een 10 tot 15 rapporten en wil voorkomen dat de gebruiker zelf in de rapporten gaat lopen rommelen met alle gevolgen van dien.

Voor de beeldvorming.

Er is 1 onafhankelijke tabel met de basis gegevens van de onderneming

Daarnaast een 10 tot 15 rapporten gerelateerd aan andere tabellen .

Elk rapport heeft in de heading/footer gegevens nodig uit de onafhankelijke tabel met de basis gegevens

Dan is het idee om een apart rapport voor die koppen te maken, en dat als subrapport in je andere rapporten op te nemen zo slecht nog niet. Zeker niet als er geen afhankelijkheid is van de gegevens in die andere rapporten.

=DLookUp("[Bedrijfsnaam]";"tblBedrijfsInformatie")
waar de Bedrijfsnaam het veld is in de tabel
enz.

Kan uiteraard ook, maar dan moet je dat in ieder rapport doen en in ieder rapport bijwerken als layout moet wijzigen (bijv. naam is gewijzigd in te lange naam, ander lettertype en zelfs logo's invoeren). Via subrapport hoef je na éénmaal in ieder rapport toevoegen niets meer in de rapporten te wijzigen. Bovendien heb je via subrapport in ieder rapport exact dezelfde layout en kun je met één handeling alle rapporten aanpassen.

Rene71 , ik heb het geprobeerd in een rapport te frommelen, maar lukt ook niet . Hoe of waar zet ik dit in een rapport ?

Ook met de optie subrapport ben ik bezig

Rene71 opgelost met jouw optie. Hartelijk dank u allen voor het meedenken

Groeten

Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan