• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedrijfsmacro's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anton1971

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 feb 2020
Is het mogelijk om, naast de PERSONAL.XLSB, ook een soort BEDRIJF.XLSB te maken, waarin de macro's staan die door iedereen binnen het bedrijf gebruikt worden.

Ben zelf aan het testen geslagen, maar als ik de BEDRIJF.XLSB open heb staan (dus als ik EXCEL open) krijgen de rest van de collega's de melding 'bestand is beveiligd, wil je het als alleen lezen openen'. Echter het zou mooi zijn als het standaard als 'alleen lezen' wordt geopend. Dan zijn de macro's nog wel te gebruiken, maar kan het bestand niet aangepast worden.

Ik heb het geprobeerd met een snelkoppeling te plaatsen in de users-map, waar ook PERSONAL.XLSB staat. En dan de optie '/r' achter de bestandsnaam. Maar dat werkt niet

Kijk eens in je VBA Handboek bij 'AddIn'.

Als niemand je bestand open heeft, rechts-klik er dan op en kies eigenschappen. Vink alleen-lezen aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan