bedrijfsmail en persoonlijke mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snappie46

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2010
hallo,

Ik heb op mijn outlook express twee accounts aangemaakt, een voor mijn werk en een voor thuis. Nu heb ik het probleem dat ik op mijn werkaccount geen mail kan versturen en op mijn persoonlijke mail kan ik geen mail ontvangen. hij geeft de foutmelding dat outlook de server pop 3 niet kan vinden, terwijl deze wel als standaart geselecteerd staat. iemand help?:(

Ik weet dat het allemaal kan, meerdere accounts binnen OE, maar ik geef er altijd de voorkeur aan om een apart mailprogramma per account te gebruiken. Zo gebruik ik OE voor mijn prive-mail en Outlook voor de zakelijke mail. Houd de boel ook mooi gescheiden van elkaar en nooit problemen met niet werkende accounts.

Nu heb ik het probleem dat ik op mijn werkaccount geen mail kan versturen en op mijn persoonlijke mail kan ik geen mail ontvangen. hij geeft de foutmelding dat outlook de server pop 3 niet kan vinden, terwijl deze wel als standaart geselecteerd staat. (

Uitgaande mail
Voor je werkaccount en voor je priveaccount moet je dezelfde smtp-servers opgeven om mail te versturen. En wel de smtp-server die bij je internet-account hoort.

Ik heb zelf bijvoorbeeld een abonnement bij XS4ALL, dus ik heb bij al mijn accounts als uitgaande server opgegeven: smtp.xs4all.nl.

Inkomende mail

De mail die je ontvangt wordt door de afzenders gericht aan een specifiek email-adres.
Als je 'werk-mail' gericht wordt aan xxx@invalid.com, dan moet je een pop3-server hebben van invalid.com
Dus bijvoorbeeld pop3.invalid.com

Voor je prive-mail heb je een ander email-adres, dus daar hoort ook een andere pop3-server bij, bijvoorbeeld pop3.example.nl.

Effe checken
1.
Een pop3-server of een smtp-server kan nooit alleen maar benoemd worden als "pop3" of "smtp" zonder; daar hoort dus altijd nog wat achter, zolas bij de voorbeelden hierboven.

2.
Als je twee accounts hebt aangemaakt, zou het kunnen zijn dat je voor beide accounts dezelfde server hebt opgegeven.
Omdat je met je werk-account niet kunt verzenden, is er een kansd dat je daar de verkeerde smtp-server hebt staan.

Ik weet dat het allemaal kan, meerdere accounts binnen OE, maar ik geef er altijd de voorkeur aan om een apart mailprogramma per account te gebruiken. Zo gebruik ik OE voor mijn prive-mail en Outlook voor de zakelijke mail. Houd de boel ook mooi gescheiden van elkaar en nooit problemen met niet werkende accounts.

Geen discussie wat mij betreft, maar een antwoord ten behoeve van toekomstige lezertjes:
  • meerdere accounts in een programma wil niet automatisch zeggen dat er problemen gaan ontstaan
  • of je nu per account een apart programma gebruikt of alle accounts in ee programma, je zult toch altijd bij elk account apart de instellingen moeten opgeven; en dat kan in beide gevallen ook fout gaan.

Geen discussie wat mij betreft, maar een antwoord ten behoeve van toekomstige lezertjes:
  • meerdere accounts in een programma wil niet automatisch zeggen dat er problemen gaan ontstaan
  • of je nu per account een apart programma gebruikt of alle accounts in ee programma, je zult toch altijd bij elk account apart de instellingen moeten opgeven; en dat kan in beide gevallen ook fout gaan.

Vanzelf sprekend moet je wel de juiste instellingen erin zetten, ongeacht hoe je het oplost; helemaal met u eens!

1. Bij de instellingen van de 'thuismail' zal wel een verkeerde POP-server staan ingesteld, zodat er geen mail is op te halen. Kijk op de website van je provider na welke POP-serverinstelling daar moet staan, en pas het aan.

2. Dat je geen zakelijke mail kan versturen 3 oorzaken hebben:
a. Je hebt de uitgaande mailserver van je zakelijke mail aangegeven in dat account, maar die is niet bereikbaar over de provider-verbinding die je gebruikt (blokkade van poort 25 verkeer, behalve naar de 'uitgaande mail-servers' van je provider zélf
b. Je hebt als uitgaande mailserver ingesteld dezelfde uitgaande mailserver van je privé e-mail, maar je provider server accepteert geen mail van andere domeinen of die mails worden door die server wel doorgeleid, maar aldaar als spam gezien.
c. Je hebt geen geldige uitgaande mailserver van je provider opgegeven. Zie (net zoals bij 1.) wat het moet zijn. Kijk of dat werkt.
Wat in ieder geval zou moeten werken is bij de provider van je zakelijke mail nakijken wat de instellingen zijn voor e-mail op mobiele telefoons of 'in het buitenland'. Er zal dan een uitgaande mailserver moeten staan die een ándere poort gebruikt dan de standaard poort 25 (zie mailblokkade verhaal bij a.) Vaak is het dan iets als: Dezelfde mailserver, maar dan over poort 587 en aanmelden met e-mail gebruikersnaam+wachtwoord verplicht en versleuteling verplicht, maar dat moet je gewoon even nakijken wat daarover door je zakelijke mailprovider wordt gemeld. Stel dat dan in bij de instellingen van je zakelijke mail.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan