Bedrijfsnetwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter WY79
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WY79

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2010
Hoe kan je het beste een bedrijfsnetwerk aanleggen en optimaal gebruik maken van de snelheid? Op het werk wordt gebruik gemaakt van ISDN2.

Erg veel bandbreedte bied isdn2 niet, daarnaast, wat voor bedrijf is het? Er zijn dingen als wifi dekkin om rekening te houden, qos is ook een belangrijk iets. Een goede snelle firewall zou ook niet misstaan. Vertel ons eerst even wat de situatie precies is, dan kunnen we hier vast wel bij helpen.

Het beste kun je zoiets laten aanleggen door een vakman.

@royb3

Wat bedoel je precies met de situatie?
Het is een netwerk met 2 printers en met 1 bekabelde pc. (Hoofd pc). En de rest draadloze laptops.
Het is een klein bedrijf met maximaal 10 personen.

Komen er nog dingen als servers binnen het bedrijf? Wat voor bedrijf is het? Wat doen jullie exact? Hebben jullie een groot pand? Misschien is het beter om er een professioneel bedrijf voor te laten komen, mits je zelf verstand van netwerken hebt. Dingen die belangrijk zijn is dat je in het hele pant kan internetten, en wat ik zelf belangrijk zou vinden is dat qos wordt gebruikt, dat houd in dat als iemand een groot bestand aan het uploaden is, de netwerkverzoeken van andere mensen nog gewoon worden verstuurd.

Er zijn geen servers in het bedrijf. Wij zijn maar een heel klein bedrijf. We houden ons bezig met mensen met een beperking. We maken gebruik van meerdere kantoren in een groot pand. Het kantoor waar wij zitten dat zit wel dichtbij waar de lijnen binnen komen voor het telefoon/internet verkeer.
We hebben ISDN2 en maken gebruik van 1 telefoon. Met meerdere losse handsets. En hebben nu een abonnement bij KPN.

@WY79. Is wel duidelijk, maar om het voor jullie optimaal in te richten is een goed gesprek met een professional wel belangrijk. Op die manier kun je jullie wensen goed vertalen in een stuk techniek. Daarnaast kan een professional goed toelichten wat er technisch allemaal mogelijk is, waarmee jullie weer ideeën krijgen hoe je een en ander kunt inrichten. Hoeft allemaal ook niet verschrikkelijk duur te zijn.

Even zonder al te veel reclame te willen maken. Als jullie in de regio Limburg, Brabant zitten wil ik best wel eens vrijblijvend langs komen.

@royb3,

Had ik je vraag goed beantwoord over de situatie? Had je nog meer informatie waar ik naar zou moeten kijken of op zou kunnen letten?

Dingen als VPN toegang, zodat medewerkers vanaf thuis makkelijk bij de apparatuur kunnen binnen het bedrijfsnetwerk? Of in het geval van meerdere locaties. Misschien wat opslagruimte in de vorm van windows shares, om documenten te delen en op te slaan, zal ook niet misstaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan