• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bedrijven zonder hoofdcontactpersoon filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pedi2020

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2020
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een complexe uitdaging waar ik niet uitkom. Hopelijk kan iemand mij verder helpen! Hieronder de data:

complexe formule.PNG

In mijn bestand heb ik een lijst met (fictieve) contactpersonen. In sommige gevallen heb ik meer dan één contactpersoon van hetzelfde bedrijf.
Voor iedere contactpersoon heb ik aangegeven of hij of zij de hoofdcontactpersoon van het bedrijf is.

Nu zijn er bedrijven waarvan niet één van de contactpersonen in het systeem de hoofdcontactpersoon is. Deze wil ik eruit filteren, zodat ik vervolgens één van de contactpersonen van dat bedrijf tot de hoofdcontactpersoon kan benoemen.

In de afbeelding hierboven zijn de geel gearcheerde cellen de waarden waar ik naar op zoek ben. Zouden iemand mij willen helpen met de juiste formule?

Ik heb al combinaties geprobeerd met IF, UNIQUE, COUNT etcetera, maar ik kom er niet uit.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen photoshop opstarten en dan een formule met AANTAL.ALS daarin plakken in een tekstvak of zo.

M.a.w. plaats een Excel-bestand daar kunnen we meer mee.

Laatst bewerkt:
Ik zou die benoeming aan het bedrijf overlaten.
Misschien kies jij wel de meest onbelangrijke persoon en dan kan er van alles mis gaan.

Ik zou zeggen photoshop opstarten en dan een formule met AANTAL.ALS daarin plakken in een tekstvak of zo.

M.a.w. plaats een Excel-bestand daar kunnen we meer mee.

Excuus! Ik was in de veronderstelling dat ik deze had bijgevoegd. Bij deze alsnog.

Alvast bedankt!

Hallo,

Kijk eens of de bijlage aan je verwachting voldoet.
Dit d.m.v. power query.

Maar ik ben het eigenlijk eens met Popipipo om het bedrijf zelf een contactpersoon te laten aanwijzen.

Bijlagen

Ik begrijp het niet. Het zal wel te complex zijn. "de geel gearcheerde cellen de waarden waar ik naar op zoek ben"
Dan zet je toch een filter op kolom D?

Zo voor D2?
Code:
[NL] =ALS(AANTALLEN.ALS($A$2:$A$9;A2;$C$2:$C$9;"Ja")>0;"Nee";"Ja")
[EN] =IF(COUNTIFS($A$2:$A$9;A2;$C$2:$C$9;"Ja")>0;"Nee";"Ja")

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan