Beeld bevriest of comp start opnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dennis72

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Berichten
14
Hallo,

Kheb hier een computer van mijn maat staan en dat ding doet behoorlijk raar...
De klacht was (is) dat af en toe het beeld vast staat en dan kan je de comp alleen maar uit krijgen door de steker eruit te trekken of hij start spontaan vanzelf op waarbij enkele malen het beeld weer gelijk vast stond.
In de bios geen temp meting alsmede niet in speedfan en mbm5 maar denk niet dat het aan de temp ligt want het gebeurt ook vaak na het opstarten.
Mobo is een Intel Desktop Board D854GVSR ,Celeron (Audio en VGA on board, goedkoop !??!) welke niet in de lijst van mbm staat.
Eerste gedachte was de voeding, deze vervangen door een expirimenteel exemplaar met zekeringen op alle uitgangen (ja ik hobby graag...) , eureka voor een dag of 2 toen begon het weer van voor af aan, 2e gedachte ging uit naar de screensaver van foto's uit mijn documenten omdat als het beeld bevriest het altijd hier gebeurde, screensaver uitgezet en weer bijna eureka voor een dag of 2 , maar helaas, toen ik een (echt) klein klapje met een hamer op een werkstuk op dezelfde werkbank gaf begon het weer opnieuw ! er is echt geen peil aan te trekken want daarna heeft ie het bij mij 5 dagen achtereen gedaan ???
We zijn nu 2 weken verder en gaan morgen een nieuw mobo en processor bestellen want ding is muziekcomputer voor in de kroeg , wie helpt dit mobo aan een 2e leven ???
Alle IDE kabels zijn inmiddels vervangen , reset en aan/uit knop zijn goed en geheugen is ook OK, condensatoren zien er ook goed uit maar de onderkant van mobo nog niet bekeken. De bios is nog niet geflashed omdat ik de juiste niet kon vinden op het wereldwijdeweb.
En oh ja , comp heeft dik 2 jaar goed gedraaid zonder internet aansluiting dus ga ik er van uit dat het niet aan een update ligt ;-)
 
Laatst bewerkt:
Op de Intel site staan alle drivers voor je moederbord, ook de BIOS-update als exe-file (kan in de Windows omgeving gestart worden). Maar wil je de BIOS updaten, dan daar uiteraard mee beginnen. Ik zou in ieder geval de INF file (controllers voor de chipset) downloaden en installeren. Daarna de Graphiics driver. De rest laat ik aan jou over, updates kunnen geen kwaad.

Edit: ik heb aangenomen dat er XP op de PC draait.
 
Laatst bewerkt:
uiteraard staat er xp op , bedankt voor de link , ik ga morgen verder.... truste
 
:eek: Er draaien PC's op Vista, Windows 98SE, Windows Server 2003, Windows ME, Windows 2000 :p Maar...tot morgen. :)
 
Ik denk toch dat het hardwarematig is aangezien er de laatste 2 jaar niets bij is geinstalleerd en ook geen updates omdat er geen internet op de comp aangesloten was.
Geheugen ok, voeding ook dus misschien toch mobo ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan