Beeld bouwt niet goed op alleen bij koude start

Status
Niet open voor verdere reacties.

asdfasdf

Banned
Lid geworden
26 feb 2007
Ik heb de bekende Aldi/Medion PC met een 19 inch scherm van 1,5 jaar oud. Ik speel een paar wat oudere games en heb desondanks al een defecte grafische kaart gehad. De 125 mb kaart moest 5 maanden geleden vervangen worden. Ook de nieuwe kaart wordt erg warm, tijdens het gamen tussen de 80 en 100 graden.

Sinds kort vervormd het beeld ernstig bij het opstarten. Het doet zich alleen voor bij een "koude start". Dus als de PC een tijdje niet gebruikt is. Het beeld wordt fel wit waar nog heel vaag wat vervormde Windows opstartschermen doorheen te zien zijn.

Als ik na enig geduld de monitor een paar keer aan-en-uit zet heb ik wel plots (pats) een mooi scherm. Ook kan ik de stroom even onderbreken of de grafische kabel er even uit doen en het beeld is weer prima. Daarna is er niets aan de hand: prima beeld, ook na een herstart van het systeem.

Wat kan dit zijn? Ik heb zelf het idee dat het een probleem is van de monitor. Ik ben teruggegaan naar een installatie van een paar dagen geleden (dmv restore punt) toen ik het probleem nog niet had. Ook heb ik de NIVIDA/Geforce driver gedeinstalleerd en de nieuwste geinstalleerd. Verder heb ik wat gerommeld met de settings maar niets helpt. De vernieuwingsfrequentie is 60 mhz, conform de handleiding van de monitor.

Ik heb ook de kabels gecontroleerd. De speakers staan wel sinds 2 maanden bijna tegen de monitor, maar dit gaf verder geen problemen. Als het systeem eenmaal draait is er bovendien niets meer aan de hand.

Bedankt voor alle hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan