Beeld direct op DVD branden

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC-user

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2003
Hallo allemaal,

Stel, ik wil input vanuit 2 camera's live monteren en afwerken zodat ik binnen enkele minuten na de montage het beeld, tesamen met een leuk DVD menutje waarvoor ik chapters aan gemaakt heb, op een DVDtje kan branden. Wat voor PC, wat voor software en hardware ga ik daarvoor nodig hebben en is dit technisch mogelijk?

Waar ik tot nu toe zelf aan heb lopen denken, we gebruiken een video-montage tafel. Die zijn simpel te bedienen en sturen slechts 1 videosignaal uit. Next thing to tackle, hoe neem ik de DVD bijna real-time op en voeg ik ook nog eens een menu met chapters toe?

Even voor de duidelijkheid, het gaat om een theatervoorstelling waarvan we een registratie willen maken en de film a.s.a.p. aan de deelnemers mee willen geven als bedankje.

Geld speelt, tot op zekere hoogte, geen rol. Ik zoek naar een effectieve en liefst simpele manier om de film goed en mooi op DVD te kunnen krijgen. Ik heb al wel eens wat gehoord dat de Pinnacle Dazzle Instant DVD dat kan, maar daarmee kun je zelf geen chapters aanmaken, dat gebeurt automatisch 1x in de 3 minuten ofzo....

Wie weet meer? Bij voorbaat dank!

re

Heej,

Tja ik kan je mijn ervaring vertellen:
Ik heb de dazzle 90. Deze wordt geleverd met pinnacle 9 en instant dvd recorder.
Met instant dvd recorder kun je kiezen uit rechtstreeks met het capturen opnemen op dvd op een map van je harde schijf. Beide opties werken goed. Je kunt zelf een menu maken en aanpassen, maar je kunt niet zelf de hoofdstukken bepalen. Je kunt kiezen hoofdstukken 1 per 3,4 of 5 minuten. INstant is een leuk snel goed werkend programma.

Pinnacle kun je veel meer maar niet realtime opnemen, dus lijkt me geen optie.

Ik heb zelf nu flink problemen met de dazzle, maar dit kan ook aan mijn pc liggen.

Het is best wel puzzelen in het begin hoor, maar gelukkig zijn er forums.
Ik weet niet of het lukt wat je allemaal wil, maar hoop dat je hier iets mee kan.

Verder 1 tip wat voor pc je ook kiest sluit het usb kabeltje aan de achterkant van je pc aan. Dit voorkomt in elk geval veel ergens!!! (aan de voorkant heb je minder volt)

groetjes brakkeleer

Ow, dat zijn van die typische dingen waar je met je verstand niet bij kan, dat de USB port aan de voorkant niet zou werken enzo :confused:

In ieder geval, ik zal eens kijken naar de Dazzle. Liefst heb ik een programma waarmee je zelf kunt bepalen wanneer een chapter moet beginnen. Iemand verder nog ervaring met een direct to DVD programma?

Heej,

Tja ik kan je mijn ervaring vertellen:
Ik heb de dazzle 90. Deze wordt geleverd met pinnacle 9 en instant dvd recorder.
Met instant dvd recorder kun je kiezen uit rechtstreeks met het capturen opnemen op dvd op een map van je harde schijf. Beide opties werken goed. Je kunt zelf een menu maken en aanpassen, maar je kunt niet zelf de hoofdstukken bepalen. Je kunt kiezen hoofdstukken 1 per 3,4 of 5 minuten. INstant is een leuk snel goed werkend programma.

Pinnacle kun je veel meer maar niet realtime opnemen, dus lijkt me geen optie.

Ik heb zelf nu flink problemen met de dazzle, maar dit kan ook aan mijn pc liggen.

Het is best wel puzzelen in het begin hoor, maar gelukkig zijn er forums.
Ik weet niet of het lukt wat je allemaal wil, maar hoop dat je hier iets mee kan.

Verder 1 tip wat voor pc je ook kiest sluit het usb kabeltje aan de achterkant van je pc aan. Dit voorkomt in elk geval veel ergens!!! (aan de voorkant heb je minder volt)

groetjes brakkeleer

Hoi Brakkeleer,

Heb jij ook problemen met het geluid als de video overzet naar dvd met dazzle dvd recorder?
Ook het beeld hapert in sommige stukken, maar het ergst is het geluid. Dit loopt achter, en kan oplopen tot wel 30 seconden. :(
Misschien dat jij iets weet?
Het overzetten gaat van een super vhs camera naar de pc.
Ik sla de dvd bestanden op in een map op mijn harde schijf.
Daarna brand ik deze met Nero.

Groeten,
Marc :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan