Beeld en geluid naar TV en Home Cinema sturen

• Onderwerp starter Onderwerp starter MBD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MBD

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hee!

Ik gebruik mijn TV momenteel als 3e scherm van mijn PC doormiddel van een RGB kabel voor het beeld. Het geluid van de PC verstuur ik via een kabel met tulpstekkers naar mijn Home Cinema. Op deze manier heb ik beeld en geluid bij mijn TV maar nu liep ik tegen het probleem op dat het geluid achterliep op het beeld.

Nu is mijn vraag, kan ik ook een HDMI kabel van 10 Meter naar mijn televisie leggen zodat ik Beeld en Geluid in een kabel heb, maar het geluid via mijn tv dan ook direct doorsturen naar mijn Home Cinema? Dus het geluid maakt deze weg,

PC --> HDMI kabel --> TV --> Optische Kabel --> Home Cinema

Maurits

Ja moet kunnen,
Voor deze 10 meter hoef je niet speciaal een gouden kabel of wat dan ook voor te hebben dit is allemaal onzin,
want het is een digitaal signaal en daar heb je: 'signaal' of 'geen signaal' en niet '70% signaal' dus dit is gewoon een truc om je een poot uit te steken

de manier die je in je bericht uitlegt moet gaan lukken..
wat ook zou kunnen is

Beeld: PC -- > HDMI --> TV
Geluid: PC --> Optisch --> versterken (home cinema)..

de optie van het geluid is enkel mogelijk als de computer is voorzien van een optische uitgang,
dit zit bij de nieuwste moederborden al on-board, en anders heb je deze aansluiting op een geluidskaart
deze zijn vaak al verkrijgbaar voor 10/20 euro :)

succes, en laat even weten of het gelukt is en hoe je dit hebt gedaan :thumb:

Ik had eerder al een optische kabel gekocht van 10 meter van m'n pc naar de tv maar die werkte toen niet op een of andere manier.. heb namelijk 2 optische ingangen in de home cinema maar ook in m'n pc.. apartuur is namelijk allemaal vrij nieuw. Maar ik ga morgen even zo'n kabel halen kost zo'n 16 a 20 euro volgends mij.. Als ik de kabel heb zal ik even melden of het me is gelukt!

Maurits

Is goed,

heb je al geprobeerd de optische kabel vanaf je pc naar je home cinema te trekken, in plaats van pc naar tv?

mvg,

Nee dat heb ik nog nooit geprobeerd, maar dan zit je ook met het probleem dat je gene geluid van de tv naar de home cinema krijgt.. tenzij ik daar indd weer nieuwe kabels voor koop (A)

Ja inderdaad, maar als dit gewoon eens probeert, controleer dan eens of je geluid nog steeds achter loopt,
als dit zo is dan ligt het waarschijnlijk aan je tv.

Mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan