beeld flikkert

• Onderwerp starter Onderwerp starter aapie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

aapie

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2006
als ik spellen speel (age of empires 3, call of duty 2) flikkert het beeld; het word 1-1.5 seconden zwart en daarna gaat het spel gewoonweer verder. weet iemand waardoor het komt en hoe ik dit kan verhelpen??

Wat heb jezelf al geprobeerd om dit te verhelpen? wat zijn je specs van je PC en welke videokaart driver je. heb je enige software runnen op de achtergrond die vertraging zou kunnen opwekken? Wat meer info plz

3,2 ghz proc.
128 mb videokaart (Geforce FX 5900 xt)
512 mb intern geheugen

Drivers updaten werkt niet.

En software op de achtergrond niks, behalve msn,xfire maar dat is het probleem niet.

Laatst bewerkt:
AMD Athlon 64 3400+
kloksnelheid 2.21 GHZ, 1.00 GB intern
videokaart:
Nvidia Geforce 6200SE TC 256MB

videokaart drivers updaten werkt NIET? en wat doet er het dan niet? geeft ie een error met installeren? Of wil ie ze niet opstarten?

En zet MSN is uit... het zal je verbazen maar MSN kan behoorlijk een irritant programma zijn omdat het af en toe rustig 70% CPU gebruik in beslag kan nemen. Laat MSN en XFIRE is uit en probeer het nog eens en post dan of dit enigzins geholpen heeft.

Wil je trouwens ook even FRAPS trial downloaden? zoek maar via google, en post hier je FPS als je die flikkeringen hebt.

aapie zei:
AMD Athlon 64 3400+
kloksnelheid 2.21 GHZ, 1.00 GB intern
videokaart:
Nvidia Geforce 6200SE TC 256MB

Bij jou is het enigzins te begrijpen met die videokaart. Sorry dat ik het zeg... maar als je bedoelt dat je 'lagged' lijkt me dit niet erg vreemd aangezien je videokaart bagger is. Zet hem eens op de laagst mogelijke instellingen en probeer het spel weer te spelen.

Net zoals ik hierboven poste, wil je ook even FRAPS trial downloaden? en daarmee even je FPS checken en die hier posten

BTW : FPS = frames per second. Als je FPS boven de 50 is, heb je de hardware ervoor en is het spel goed speelbaar. Is het echter on de 50, dan raad ik je aan of alle virussen/software troep/spyware eraf te gooien. Werkt dit niet, zul je even een ander videokaartje moeten testen die over het algemeen wat beter zou moeten presteren om te kijken of dit je probleem zou verhelpen

das toch vreemd, aangezien hij het bij heel veel (vrij 'zware' spellen) gewoon fatsoenlijk werkt, dus bagger vind ik ook weer een groot woord. en dat het beeld af en toe flikkert, ziet er naar mijn mening niet naar uit dat het 'lagged' is. FPS volgt nog

aapie zei:
das toch vreemd, aangezien hij het bij heel veel (vrij 'zware' spellen) gewoon fatsoenlijk werkt, dus bagger vind ik ook weer een groot woord. en dat het beeld af en toe flikkert, ziet er naar mijn mening niet naar uit dat het 'lagged' is. FPS volgt nog

jij hebt de turbocache versie. Dit betekent dat hij intern geheugen wegsnoept en dat geheugen dus langzamer is dan het geheugen wat op een videokaart hoort te zitten. Dit veroorzaakt enige lag of trillingen waar jij het over hebt. Maar dat geeft niet, de kaart is een budget kaart en niet gemaakt om mee te gamen, en als je der spellen mee kan spelen is dat alleen maar mooi meegenomen

okee, dat was opbeurend. ik dacht dat ik alleen maar hard genaaid was met die pc (laatst een nieuwe geluidskaart gekocht, 5.1;was ook niet aanwezig) toch, buiten dat flikkerende beeld om werkt het nog aardig goed vind ik. en trouwens: fraps gedownload; fps is beschamend weinig.
kan ik op een of andere manier zorgen dat ik dat flikkeren weg kan krijgen, en dan bedoel ik niet door een nieuwe/andere videokaart te kopen! (ik heb het dus over instellingen wijzigen/programma's afsluiten)

bedankt in ieder geval, voor het feit dat jullie me hebben laten inzien dat mijn pc dus eigenlijk helemaal niet zo goed was als ik dacht/gehoopt had. maarja: that's life!

aapie zei:
okee, dat was opbeurend. ik dacht dat ik alleen maar hard genaaid was met die pc (laatst een nieuwe geluidskaart gekocht, 5.1;was ook niet aanwezig) toch, buiten dat flikkerende beeld om werkt het nog aardig goed vind ik. en trouwens: fraps gedownload; fps is beschamend weinig.
kan ik op een of andere manier zorgen dat ik dat flikkeren weg kan krijgen, en dan bedoel ik niet door een nieuwe/andere videokaart te kopen! (ik heb het dus over instellingen wijzigen/programma's afsluiten)

bedankt in ieder geval, voor het feit dat jullie me hebben laten inzien dat mijn pc dus eigenlijk helemaal niet zo goed was als ik dacht/gehoopt had. maarja: that's life!

nou, je kan het beste de DNA drivers proberen. DNA drivers laten kwaliteit van het beeld zakken voor een enorme stijging van de performance.
probeer deze drivers eens : http://www.dna-drivers.com/page.php?id=30
download de FULL ones... Installeer ze, en post je ervaringen ermee

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan