Beeld gaat uit na het opstarten van een spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

JK1988

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Beste Lezer,

Sinds enige tijd kan ik geen spelletjes meer spelen op mijn computer.

Ik speel nog wel eens Age of Empires in een LAN, maar als ik in het menu kom lijkt het net of het beeldscherm uitgaat. Ik moet de pc dan resetten om weer in windows te komen. Het ligt niet aan het beeldscherm (heb ik al us verwisseld).
Zojuist heb ik het ook uitgeprobeerd met UT 2004, doet hij hetzelfde en geeft ook vage balken weer in het scherm.
In windows heb ik geen problemen.

Heb al de software van Nvidia verwijderd en de nieuwste geinstalleerd, geen effect.

Type videokaart: NVIDIA GeForce 6600 GT

Kent iemand dit probleem? Ligt het aan de videokaart (of aan de moederbord, voeding oid)?
Is er ook een programma op internet die ik kan downloaden om een hardware check te doen op mijn videokaart?

Gr. Johannes.

heb je wel die moederbord-installatie gedaan? voor die display, ik moet het ook nog doen anders lukt sommige spellen nie, maar ik heb vista dus opent die niet.

Ik heb zojuist mijn pc helemaal geformatteerd en volgens mij alles geïnstalleerd.

Welke moederbord installatie is dat dan? Van de cd rom of via internet?

Gr. Johannes.

Ik verneem dat je dezelfde computer hebt met dezelfde instellingen zoals daarvoor, toen het nog wel werkte. En met software zal je wss wel drivers bedoelen.

Wat er met moederbordinstallatie bedoelt wordt snap ik ook niet echt. Je zou eens moeten nagaan wat er onlangs aan je pc is veranderd?

Eventueel kijken of de website van je moederbord of er een update uit is voor je BIOS en dat proberen.

De pc is idd hetzelfde. Ik heb hem helemaal geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd (zoals de nieuwste driver voor de videokaart). Maar met de bios heb ik niks gedaan (geen update/upgrate oid). Nu heb ik even ‘gegoogled’ naar bios update en ben ik gewaar geworden dat problemen met de pc vaak niet aan de bios ligt en dat het risicovol is om die te updaten....

Voorheen deed de pc het soms goed, soms niet goed. Soms kon ik gewoon een spel spelen en een dag later deed hij weer raar. Dan gaat dus het beeldscherm uit, geluid stopt 10 sec later, bovendien begint er een lampje te knipperen. Ik heb de pc ong. 2 jaar geleden overgenomen van een vriend. Toen is er een extra HDD ingekomen en verder is er niet veel veranderd. De PC heeft ook het lang aardig goed gedaan. Maar nu loopt hij dus steeds vast.

Aangezien hij het lang goed heeft gedaan, denk ik zelf niet aan een software probleem. Vanavond wil ik de pc us helemaal uit elkaar halen en kijken of er veel stof in de pc zit, wellicht dat het daar door komt.

Het probleem is opgelost.

Ik ben naar een computerspeciaal zaak gegaan en zij hebben er een nieuwe videokaart in de pc gedaan, en nu doet hij het weer perfect.

Er scheen toch iets mis te zijn met de oude videokaart, maar geen idee wat...

Maar de vraag is opgelost en iedereen bedankt voor de reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan