Beeld instelling blijft niet staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Een kennis vroeg mij e.e.a. te regelen op zijn computer.

Hij heeft een Acer Desktop met een Nvideo GeForce 9200 videokaart en een Asus monitor met max. resolutie 1680x1050. Windows Vista Premium.

Echter: hij wilde perse de modi op 1024x768 hebben, ook nadat ik zei dat het geen gezicht was, niet gebruikelijk, enz. Maar ....hij wilde dat nu eenmaal zo.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die telkens na opstart weer op de maximum resolutie van 1680x1050 staat.
Rara hoe kan dat? Moet toch mogelijk zijn dat die gewoon op 1024x768 blijft staan? De drivers zijn up to date (sept. 2009)

Ik heb mogelijk een oplossing, maar die is bijzonder 'technisch':
Kijk hier, en kijk of de symptomen enigszins lijken op die waar jij mee te maken hebt. Indien ja, kijk dan op de 3de pagina naar mijn eerste posting aldaar. Kijk of oplossing bij die computer van je vriend werkt.

Werkt dat niet meteen (zoals in die discussiedraad): Zie verderop op die pagina dat bleek dat er een MonitorXXXX waarde ontbrak in het register, waardoor de instellingen niet werden vastgehouden tussen herstarts van de pc/laptop.

Tijs.

Laatst bewerkt:
beeld instelling blijft niet vast na opstart

Probleem inmiddels opgelost na download/her installatie van compleet driver pakket.
Bedankt allemaal.

Mooi dat je niet 'het technische verhaal' hebt hoeven doen! :thumb:

Nu je vraag is opgelost, graag even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan