beeld instelling blijft niet vast na opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

hammie47

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2008
Een kennis vroeg mij e.e.a. te regelen op zijn computer.

Hij heeft een Acer Desktop met een Nvideo GeForce 9200 videokaart en een Asus monitor met max. resolutie 1680x1050. Windows Vista Premium.

Echter: hij wilde perse de modi op 1024x768 hebben, ook nadat ik zei dat het geen gezicht was, niet gebruikelijk, enz. Maar ....hij wilde dat nu eenmaal zo.

Op zich geen probleem, ware het niet dat die telkens na opstart weer op de maximum resolutie van 1680x1050 staat.
Rara hoe kan dat? Moet toch mogelijk zijn dat die gewoon op 1024x768 blijft staan? De drivers zijn up to date (sept. 2009)

Sorry: zie dit ik per abuis in de XP groep zit. Krijg dit bericht niet weg. Staat nu ook bij Vista

Laatst bewerkt:
Acer heeft toch een controle-centrum of zoiets,heb je dat geregeld via dat centrum of gewoon bij beeldschermeigenschappen?
Ergens staat er iets op automatisch (beeldschermresolutie automatisch aanpassen) of in dat controlecentrum of bij de instellingen van je grafische kaart.

Laatst bewerkt:
Geregeld via de Beeld instellingen van Windows. Niet van Nvidea.
Deze bleek niet te werken, maar aangezien ik er vanuit ging dat de driver o.k. was (na controle) heb ik daar verder weinig mee gedaan.
Nog wel geprobeerd om van de Nvidea site downloaden, maar die begon met een gratis "inspector", en vervolgens wilde die wel repareren, maar na aanschaf van een betaal pakket. ....
Inderdaad ga ik er ook vanuit dat er "ergens" iets op "automatisch aanpassen" staat, maar kon niet vinden waar.

Iemand een idee, waar je zo'n controle centrum "normaal" kan downloaden? Is toch raar dat je moet betalen voor ondersteuning van hun eigen kaarten.

Ben bang dat je iets verkeerd begrepen hebt,dat controlecentrum si van Acer zelf,zit normaal op laptops van Acer maar ik dacht dat 't ook op desktops zat(weet ik niet zeker)
zag net dat je op 't verkeerde forum zit,heb je Vista als OS?

Oplossing van Harry Snor bleek de juiste te zijn, zei het,dat ik voor optie 2 heb gekozen.
Had dit al eerder geprobeerd, maar de IE browser liep toen vast (was een ander probleem). Daarom Firefox geinstalleerd en daarmee afgemaakt.
bedankt allemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan