Beeld is anders met laptop op netstroom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

colgate

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2006
Ik ga geen nieuw onderwerp maken aangezien het over hetzelfde probleem gaat.

M'n laptop als die op baterij functioneerd is m'n beeldscherm 'aangenaam' om lezen.
Op stroom doet het pijn aan m' ogen en kan het niet lang volhouden, koppijn.

Start
Configuratie scherm
Vormgeving en thema's
Beeldschermresolutie instellen

En dan weet ik niet echt wat te doen.

Ik heb je vraag een eigen plek gegeven. het is niet netjes in te breken in iemand zijn/haar topic. Daarbij was de topic uit 2006, dus niet actueel meer.

Ik denk dat je koppijn krijgt omdat het beeld zo fel is. Je kan de helderheid instellen, meestal direct via je toetsenbord. Gebruik FN + een van de functietoetsen, meestal die met een soort zonnetje erop.

Ook kan je vaak je beeld helemaal aanpassen via de software die bij je videokaart wordt geleverd. Ga daarvoor naar Conf.scherm - beeldscherm - instellingen - geavanceerd. Daar zit vaak een tabblad van de fabrikant van de videokaart (NVIDIA, ATI etc.). Zoek naar Helderheid of Brightness.

Wat ook soms kan is rechtsklikken op je bureaublad. Het menu dat dan verschijnt heeft nog wel eens een snelkoppeling naar de instellingen van je videokaart (bijv NVIDEA configuratiescherm).

In het energie managment van de laptop kan je aangeven dat de laptop op stroom zich hetzelfde moet gedragen als op een accu.
Je beeld wordt op accu minder fel om energie te besparen zodat je accu langer meegaat.

Ga je je instellingen veranderen in de software van je videokaart, zal dit ook resulteren in een veranderd beeld op accu.

Ik denk dat je koppijn krijgt omdat het beeld zo fel is. Je kan de helderheid instellen, meestal direct via je toetsenbord. Gebruik FN + een van de functietoetsen, meestal die met een soort zonnetje erop.

Ook kan je vaak je beeld helemaal aanpassen via de software die bij je videokaart wordt geleverd. Ga daarvoor naar Conf.scherm - beeldscherm - instellingen - geavanceerd. Daar zit vaak een tabblad van de fabrikant van de videokaart (NVIDIA, ATI etc.). Zoek naar Helderheid of Brightness.

Wat ook soms kan is rechtsklikken op je bureaublad. Het menu dat dan verschijnt heeft nog wel eens een snelkoppeling naar de instellingen van je videokaart (bijv NVIDEA configuratiescherm).

idd FN + Zonnetje :thumb:

Als ik m'n scherm zeer schuin plaatste was het ook al minder helder:rolleyes:
Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan