beeld is gestreept

Status
Niet open voor verdere reacties.

philip88

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2014
Hoi,

ik zit met n probleem en kom er niet meer uit. Ik heb gisteren een nieuwe videokaart in mijn pc gedaan die het voorheen altijd deed. De pc heeft wel overigens een jaar uit gestaan.. ik heb hem gisteren weer eens aangezet met mijn beeldscherm(Envision P2271wL) aangesloten op de ONBOARD videokaart.. dit werkte verder gewoon en kon alles doen op mijn pc. Toen heb ik gisteren mijn andere videokaart gepakt die het altijd heeft gedaan. (videokaart: AMD Radeon HD 6770). Ik heb hem erin gestopt, 6pin kabeltje aangesloten, en de fan draait. Heb toen mijn beeldscherm (Envision P2271wL) erop aangesloten en kreeg geen beeld. Toen de videokaart er weer uit gehaald, weer terug op de onboard videokaart aangesloten, toen kreeg ik weer beeld. Toen naar de bios gegaan en daar de videokaart veranderd naar PCI.. F10 en de pc opnieuw opgestart met de nieuwe videokaart erin en aangesloten op het beeldscherm.. Nu pakt die het beeldscherm wel maar krijg ik alleen maar verticale strepen die steeds van kleur veranderen, soms zelfs een zwart of wit scherm.. en dit doet die al gelijk bij het opstarten.. Heel soms krijg ik heel even beeld voor n paar seconden met n paar verticale strepen erdoorheen maar kan hierdoor niets meer doen. Heb vervolgens de videokaart er weer uitgehaald en op de onboard videokaart aangesloten, maar deze kan hij nu niet meer vinden. Hoor 1 lang piepje gevolgd door 3 korte piepjes bij het opstarten en krijg op mijn beeldscherm de tekst: No-Signal .. Ik heb toen mijn beeldscherm op mijn andere pc aangesloten en hier werk die gewoon correct. (Dus ligt zeker niet aan het beeldscherm). Ik weet niet meer wat ik kan doen.. want krijg het niet meer werkend.. Kan geen verbinding meer krijgen met de onboard videokaart, en als die andere erin zit krijg ik een verticaal gestreept beeld dus.. Kan hierdoor niet meer in de bios komen.. En de settings die ik heb veranderd in de bios. (het veranderen naar PCI) niet meer bereiken.. Heb het 1 en ander op internet lopen zoeken, en het enigste wat ik nog kan doen is de driver verwijderen en de nieuwe installeren.. Maar hoe wil ik dit doen als ik niet meer in de bios kan komen...

Reset de BIOS eens zonder dat de HD6770 erin zit, en probeer dan weer of je beeld kan krijgen via de onboard video.

Hangt van het moederbord af of er een jumpertje op het moederbord zit om dat te bewerkstelligen. Wat altijd werkt: Stroom van de pc af, BIOS-batterij (knoopcel, vaak ergens rechtsonder op het moederbord) eruit halen, aan/uit schakelaar 10 seconden ingedrukt houden, BIOS-batterij terugplaatsen, stroom weer op de pc.

Ben de pc nu aan het opstarten, moet ik dan de nieuwe drivers van mijn andere videokaart er nu eerst opzetten?

ik zit nu in apparaatbeheer bij de videokaart.. de andere videokaart zit er nu niet in.. Geeft alleen mijn onboard videokaart aan (AMD 760G).. Moet ik klikken op installatie ongedaan maken? en dan de drivers downloaden van de andere videokaart? (AMD Radeon HD 6770)

Als je videokaart strepen geeft voordat je ooit in windows komt, maakt de driver heel weinig meer uit.

Probeer het proces nog eens overnieuw, maar als je de strepen houdt zoals bij de eerste poging is waarschijnlijk het geheugen van de videokaart overleden.

Zorg ook dat de kaart volledig schoon is, geen stof en andere zaken, maar ik vrees er een beetje voor en heeft je videokaart mogelijk een "klap" gehad bij het opslaan, verwijderen of plaatsen.

Zoals Wampier zegt: als je strepen krijgt voordat Windows begint op te starten, dan is er waarschijnlijk iets mis met de videokaart zelf. Eventueel kan het ook een probleem zijn met de voeding waardoor de videokaart niet genoeg stroom krijgt.

De voeding kan inderdaad kloppen, want was het 6pin kabeltje van mijn videokaart kwijt, en heb gisteren een nieuwe gehaald.. en daar zeide ze ook al dat ik wel de juiste voeding moest hebben dat het anders niet zou werken.. Maar aangezien de fan draait op de videokaart ging ik ervan uit dat deze voeding goed was.. (zoniet dan ga ik zometeen wel effe langs de winkel)
Ik heb ook nog een vraagje over de bios.. Als ik naar de bios ga , dan naar advanced, chipset, Internal graphics krijg ik 4 mogelijkheden:

GFX0-GPP-IGFX-PCI
GPP-GFXO-IGFX-PCI
PCI-GFXO-GPP-IGFX
IGFX-GFXO-GPP-PCI

Ik had dus het 3e slot geselecteerd (beginnend met PCI) en toen deed die niks meer.. is dit wel het juiste slot? nu na de reset staat die weer gewoon op het eerste slot..

En tot slot nog 1 vraag, bij het opstarten staat er ook onderaan: Press 4 to activate Asus Core unlocker.. Heeft dit ook nut als ik deze activeer?

Je moet in principe met de eerste setting juist kunnen booten, mits je de kaart in het pci-e16x slot stopt.

Voeding ben ik persoonlijk niet zo bang voor. Een videokaart is verplicht te booten in BIOS-GCM met een maximaal vermogen van (uit mijn hoofd) 25W. Als je in die mode, direct bij opstarten, al problemen hebt dan moet je voeding wel heel dicht op het randje zitten. Ik wil het niet uitsluiten, maar vaak zijn de symptomen dan wat anders.

Ik heb het net gecontroleerd, en inderdaad de nieuwe videokaart zit in het pci-e16x slot.. welke setting moet ik dan pakken?

De bovenste. (GFX0 = pci-slot 16x -0)

Als het niet werkt dan is er of een probleem tussen het moederbord en de kaart OF de videokaart is brak.

gelijk bij opstarten weer een verticaal gestreept beeld wat vervolgens zwart word.. Kan dit ook te maken hebben met op welke draad ik voeding van de videokaart aansluit?want vanaf de voeding van de videokaart gaan dus 2 aansluitkabels die ik op 2 zwarten klik.. (Neem aan dat hier het probleem iig niet zit)
Nu start mijn pc automatisch steeds opnieuw op met een verticaal gestreept beeld..
Ik had ergens anders gelezen dat je dan dus eerst de onboard videokaart moet uitzetten.. Dus wat ik had gedaan vorige keer is die 3e setting in de bios aangeklikt.. moet ik anders eens de 2e setting proberen? (GPP-GFXO-IGFX-PCI)
En er staan overigens nog geen drivers op.. moet ik deze anders eerst installeren?
Of denk je dat toch echt de videokaart kapot is?

2e optie maakt niets, die probeert alleen eerst de PCI-e 1x slot.

Drivers zijn alleen nodig in windows, daar moet je eerst "normaal" kunnen komen. Kaart kapot of moederbord brak / kapot, imho

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan