Beeld loopt vast bij opstarten deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Helaas heb ik weer het probleem dat het beeld vastloopt als ik de computer heb opgestart, zie citaat hieronder. Ik dacht dat het was opgelost
nadat ik de PC goed van binnen heb laten schoonmaken, echter heb ik nu weer precies hetzelfde probleem.

Ik dacht dat het misschien met de temperaturen van mijn CPU of videokaart te maken had, maar het BIOS geeft vrij normale temperaturen aan.

Dingen die ik heb geprobeerd:
  • Videokaart drivers opnieuw geïnstalleerd
  • Alle programma's uitgeschakeld bij opstarten
  • Computer van binnen goed schoongemaakt
De specs van de computer:
  • Processor: i7-2600
  • Videokaart: GeForce GTX 470
  • Moederbord: ASUSTeK P8P67-M
  • Windows 7 64 bit 8 GB RAM
  • Voeding: OCZ 600W StealthXStream

Mijn beeld loopt vast als de desktop background eenmaal is geladen. Heb het tijdelijk kunnen oplossen door alle programma's bij het opstarten uit te vinken, echter heb ik nu weer hetzelfde probleem.

Ik kan wel met behulp van safe mode + networking op mijn PC werken.

Zie bijlage voor wat ik precies bedoel.

Tips?:(

Laatst bewerkt:
Kan in een extreem geval nog een keer de bus op het moederboord zijn maar ziet er zeker uit als een defecte GPU.

Hallo

Dit zijn de typische symptomen van een gedeeltelijk van het motherboard losgekomen g.p.u.

Extreme/langdurige oververhitting ligt meestal aan de basis , met als hoofdoorzaak een verstopte heatpiperadiator/fan.

Op regelmatige basis alles eens zuiver/stofvrij maken had dit kunnen voorkomen .

Hoe je dit snel/eenvoudig en grondig had kunnen doen :

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

"Ik dacht dat het was opgelost nadat ik de PC goed van binnen heb laten schoonmaken"

Defekte/gescheurde soldeerverbindingen herstellen zich niet door alles eens stofvrij te maken... defekt is defekt ... voorkomen is uiteraard veel beter/goedkoper.

Peter

Excuses, maar was nog 1 belangrijk punt vergeten: SAFE mode met networking doet het prima.
Ik kan hiermee gewoon browsen, schoolwerk doen of online video's kijken ( deze thread is ook met safe mode aangemaakt).

Nadeel hiervan is dat ik de hele tijd met een resolutie van ongeever 960 × 720 moet werken.

Verandert dit de zaak? Of alsnog gewoon een defecte videokaart?

nou....... kan het niet een fout van windows zijn.
Voor ik de vga kaart naar het kerkhof zou verwijzen is het zeker een optie om er met een andere windows eens naar te kijken.
als je nog een HDD hebt liggen: hang deze is aan de pc, installeer windows en kijk of het probleem blijft.
lijkt me zeker mogelijk dat het probleem dan niet terug komt. de wegen van microsoft zijn ondoorgrondelijk.
als je grafisch kan werken in veilige mode zonder vastlopen geeft aan dat gpu wel aan het werk is. ik vermoed dat een vga driver kuren heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan