Beeld loopt vast bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guudoo

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2010
Mijn beeld loopt vast als de desktop background eenmaal is geladen. Heb het tijdelijk kunnen oplossen door alle programma's bij het opstarten uit te vinken, echter heb ik nu weer hetzelfde probleem.

Ik kan wel met behulp van safe mode + networking op mijn PC werken.

Zie bijlage voor wat ik precies bedoel.

Tips?:(

Probeer je videokaart driver eens opnieuw te installeren. Het lijkt in ieder geval op iets met de videokaart...

Dacht ik ook, heb ik vernieuwd maar geen resultaat.

Ben er nu wel echter achtergekomen dat de temperatuur van mijn CPU veel te hoog ligt, zelfs bij geen open applicaties ligt die boven de 75 graden.
Ik heb de PC nog even goed afgestoft, maar geen resultaat.

Moet ik een nieuwe computer fan kopen of dergelijk?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de binnen of de buitenkant afgestoft? Wanneer er stof binnen in de pc zit kan dat inderdaad problemen geven.

Ik heb de PC vandaag vandaag laten schoonmaken door een professional en de temperaturen van mijn CPU en videokaart zijn nu een stuk beter, echter blijf ik het probleem hebben..

Dingen die ik heb geprobeerd:

- Alles op default zetten in BIOS
- Alle drivers geupdate van Nvidea
- Alle programma's uitgeschakeld bij opstarten

Dit was btw de foutmelding die ik eerst kreeg:

displaydriverr.png

Heb de drivers dus geupdate, maar hij blijft vastlopen..

Vertel eens wat de specificaties van je pc zijn, en dan in het bijzonder welke videokaart je precies hebt.

Processor: i7-2600
Videokaart: GeForce GTX 470
Moederbord: ASUSTeK P8P67-M
Windows 7 64 bit 8 GB RAM

En welke voeding gebruik je? Heb je al eens een stresstest voor je videokaart gebruikt? (dan kan je aan Furmark denken)

Ow, je hebt al hoge temperaturen. Hoe hoog is hoog?

@Guudoo ,

Ik heb een paar quotes verwijderd van je, het is niet nodig te quoten als je direct reageert op een bericht. Gebruik hiervoor de optie "snel reageren" of "reageer op vraag".

Ik probeerde net een Burn-in test op 1920x1080, maar zag de temperatuur al snel oplopen tot 75 graden. Toen maar gelijk de applicatie afgesloten..

Nog een andere test die ik moet proberen? Er zijn meerdere mogelijkheden met die Furmark.

SpeedFan geeft een temperatuur aan van 55 graden voor mijn videokaart, echter vraag ik me af hoe betrouwbaar die metingen zijn. In mijn BIOS kan ik de temperaturen van alleen mijn CPU zien.

75 graden is niet warm voor een videokaart, deze kan makkelijk 90 graden hebben ;)

Dit verteld mij in ieder geval dat de videokaart zelf niet te warm wordt. Burn-in test is inderdaad prima, gewoon een paar minuutjes draaien moet voldoende zijn om een indicatie te hebben van het temperatuurverloop en of dat de videokaart goed functioneert ;)

Ik heb hem nogmaals een keer aangezet, maar het is gewoon een stijgende lijn. Hoe langer ik hem aanhoud, hoe hoger de temperatuur. Heb hem dit keer bij 90 graden stop gezet.

Wel vreemd dat het beeld daar dan niet bij vastloopt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan