beeld loopt vast en pc startopnieuw op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie32

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2001
Hoi ik heb een vreemd probleem.
Ik heb hier en pc ter reparatie waarvan het beeld na enige tijd vast loopt of heel traag wordt met name met spelletjes.
Het betreft een gforce 6200 kaart van xfi de pc is een p4-celeron op 2,6 mhz
ik dacht dat de drivers niet goed waren.. drivers geupdate probleem niet opgelost.
Grafische kaart in een andere pc gedaan (een P3-800) en hier draaid tie als een trein.
Nu had ik nog een andere pc ter reparatie met exact dezelfde grafische kaart alleen geen xfi maar een saffire. Die erin gedaan met precies dezelde drivers en loopt ook als een trein.(alle keren ook meerdere malen met 3dmark 03 (niet een van de laatste versies ,,, ik weet het maar voor testen geen probleem).
Het lijkt erop dat de grafische kaart niet kapot is, maar toch twijfel ik hierover.
wie heeft eerder een soort probeem meegemaakt??

Gaarne jullie reacties

robbie32

Ik zal de temp eens meten... blijft het echter wel een raadsel waarom hij in de ene pc vast loopt en hij in een andere pc lekker door blijft draaien...

Ik heb de temperatuur gemeten en deze schommelde tussen de 61 en 71 graden.
Ik heb tevens nog een ventilator op de koeling geplaatst (deze was passief..) en de temperatuur kwam toen niet hoger dan de 40-45 graden.
Echter het probleem deed zich nog steeds voor... dus temperatuur is het probleem ook niet.

Je Graphic Card is kapot, Ik heb zelf hetzelfde probleem met een 6600GT AGP gehad ik starte een spel op ( Call of Duty 2 ) en toen bleef die vastlopen en ging die opnieuw opstarten, na een paar keer opnieuw opstarten gebeurde het zelfs op bureaublad of op msn. Dus heb ik een nieuwe videokaart opgehaald en klaar nu doet ie het perfect!

Succes

*EDIT* het heeft niks met temperatuur te maken je krijg een freeze in-game en dan als je geluid aan hebt blijft het geluid ook haken en hoor je soort van terror geluid er uit komen maarja dan is geheid je videokaart kapot

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan