beeld op TV(4 pin S-video) van laptop(7 pin S-video)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramsel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2007
ik heb een acer laptop met 7 pin S-video aansluiting. ik wil mijn laptop aansluiten op mijn TV. Deze heeft de volgende aansluitingen (4 pin S-video, tulp (rood/wit)audio, scart). ik heb geprobeerd met een scart doosje (met in/out optie, scart aansluiting, tulp audio, tulp video, 4 pin S-video) die je op scart van tv kan aansluiten. dit werk niet. verder heb ik een verbind stekkertje van 7-pin s-video naar tulp (in laptop), dan tulp-tulp, en dan tulp naar 4 pin s-video (in TV). Bij deze manier krijg ik beeld op mijn TV, zwart wit en het is 3-dubbel. Dus ergens gaat er iets mis.

Is er niemand anders die ook dit probleem heeft?? of is er een andere manier dat ik mijn acer op de tv kan aansluiten? Met een toshiba laptop is het echt makkelijk, 4 pin s-video in beiden en fn+f5.

alvast bedankt, en hoop dat jullie een super oplossing hebben.

Ikzelf heb ook een Acer laptop met een 7-PIN aansluiting. Met een 4-PIN S-video kabel heb ik perfect beeld op een nieuwe LCD TV met TV-in optie, op een oudere TV (14 jaar oud) heb ik ook een zwart wit beeld. Hiervoor gebruik ik een verloopstukje naar scart. Ik ben ook benieuwd of dit op te lossen valt.
Het zwart witte beeld komt volgens mijn vaststellingen omdat er vanaf S-Video in 60hZ wordt uitgezonden, en de tv die een zwart-wit beeld tonen maar 50hZ aankunnen.

bedankt voor je snelle antwoord. ik begrijp eruit dat het misschien aan de tv ligt.

wat ik heb begrepen is dat 7 pin s-video inclusief geluid is, en dat de pin nummers veranderd zijn, maar jij hebt dus gewoon goed beeld van 7 pin laptop naar 4 pin tv (nieuwe tv)?

volgende is bij mij wel raar:
tv is oud, maar met een normale 4-pin s-video kabel kan ik er dus wel een toshiba laptop perfect op aansluiten. dus dan zou het weer niks met 50 mhz/60 mhz te maken moeten hebben.

ik vind het vreemd dat computer fabrikanten 7 pins aansluitingen op laptops doen terwijl zelfs nieuwe tv's 4-pin blijven gebruiken.

Nvidia GO6100 naar S-Video out 7PIN naar S-video kabel 4PIN naar Verloopstekker SCART naar TV 14J oud
^^ ZWART WIT

Nvidia GO6100 naar S-Video out 7PIN naar S-video kabel 4PIN naar TV NIEUW S-VIDEO IN
^^ KLEUR

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan