Beeld op zijn kop

Status
Niet open voor verdere reacties.

kappel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2005
PC = ASUS F7E met ingebouwde camera 1,3 mb
Ik heb het programma LifeFrame bij de ASUS-site gedownload.
Ik heb windows 7 geinstalleerd en nu staat het beeld op zijn kop.
Ik kan nieuwe drivers op de zelfde site downloaden maar welke moet ik hebben? webcame weten.

Monitor op z'n kop zetten:o

Grapje.

Bij de instellingen van het stuurprogamma van je videokaart kun je dit aanpassen.

rechtermuisknop bureaublad->eigenschappen->tabblad instellingen->geavanceerd->tabblad van je videokaart->kies daar weergavestand, liggend o graden draaiing

rechtermuisknop bureaublad->eigenschappen->tabblad instellingen->geavanceerd->tabblad van je videokaart->kies daar weergavestand, liggend o graden draaiing

Monitor op zijn kop was wel een verbetering maar nu kon ik niet bij de toetsen van de Laptop.

Bovengenoemde opties zie ik niet bij mijn nieuw geinstalleerde Windows 7
Voor de duidelijkheid ik heb het over de WebCam

Daar ik weinig of niets doe met een webcam, weet ik niet of dit gaat werken.
Kun met het geïnstalleerde progamma de settings niet aanpassen ?

Ik heb al overal gezocht maar kom er niet uit. Ik zal maandag de ASUS helpdesk bellen.

Ik weet niet of je probleem al opgelost is, maar ik had hetzelfde probleem met mijn cam (USB 2.0 1.3M UVC WebCam) op mijn Asus laptop na het installeren van W7. Ik heb na een poosje tobben de juiste software geïnstalleerd die ik bij Vista had gekregen en toen werkte het weer normaal. Als het nog niet opgelost is wil ik je wel proberen verder te helpen.

Nee, de wereld staat nog steeds op zijn kop en de instruktie van ASUS heeft (nog) niet geholpen dus als je mij kan helpen dan graag.

Ik was ook de short-keys kwijt van F2 - F3 - F4 en F9 deze drives heb ik tot mijn eigen verwondering zelf kunnen vinden en downloaden
-----------------------------------------------------------------------

Hieronder de mail van Asus

Geachte heer van der Zel,

U kunt dit probleem oplossen middels de volgende stappen:

1: Download en installeer onze nieuwste Camera driver middels de instructies in de bijlage.
2: Als het probleem daar niet mee is opgelost, dient u het bestand "snp2uvc.inf" via Kladblok te openen door er met de rechtermuisknop op te klikken, en dan te kiezen voor "Openen Met".
3: Kies "Programma kiezen" of "Programma selecteren".
4: Kies "Kladblok" uit deze lijst, en vink het vakje onderin het nieuwe venster aan. Klik hierna op OK.
5: U dient het volgende te veranderen:

VAN
[HKR,DefaultSettings,Flip,0x00010001,1]

NAAR
[HKR,DefaultSettings,Flip,0x00010001,0]

VAN
[HKR,DefaultSettings,Mirror,0x00010001,0]

NAAR
[HKR,DefaultSettings,Mirror,0x00010001,1]

6: Kies "Bestand" uit het menu boven, en kies daarna "Opslaan".
7: Sluit het programma en probeer nu gebruik te maken van de camera.

Best regards / Met vriendelijke groet,
Dennis Hoving

Ik heb een map met installatiebestanden. Daar staan weer 2 mappen met de namen Chicony en D-Max. Het niet zo handige is dat ik niet meer weet welke ik gebruikt heb :-( Maar daarna staat er bij programma`s ook software geïnstalleerd die de naam van je cam heeft(Zie bijlage 7e programma van onder)
Misschien kun je deze software ergens downloaden??, of heb je het wel ergens? bij de laptop meegekregen.
Na die installatie gaf de cam bij mij weer normaal beeld.

Bijlagen

• ConfigW7.jpg
    ConfigW7.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 276
Ik geef het nu op voor een paar dagen. Ik heb elk(?) advies en instruktie opgevolgd maar het lukt me niet. Ik wil niet links en rechts blijven downloaden.
Even zo goed dank

Als je de laptop compleet met Vista heb gekocht dan heb je de oplossing waarschijnlijk zelf in huis.Maar ja.........

Als je de laptop compleet met Vista heb gekocht dan heb je de oplossing waarschijnlijk zelf in huis.Maar ja.........

Dat is het hem nu juist, het is gebeurd bij installatie van Windows 7. Ik ga morgen weer met ASUS bellen en dan moeten ze maar inloggen op mijn PC of gezamelijk stap voor stap het probleem zien op te lossen. Ik houd je op de hoogte..

Wil je toch wel even vertellen dat mijn verhaal precies hetzelfde is en dat die software die bij Vista zit de oplossing heeft geboden. Dalijk ga je meer overhoop halen dan nodig is. Succes

Het probleem is opgelost dankzij veel hulp van een Asusmedewerker. Heel veel mailtjes op en neer, massa's drivers geinstalleerd en zo voort. Vanmiddag was het voorstel probeer deze driver. Ik wist zeker dat dit ook niet meer zou lukken doch...na al het proberen en een week of drie communiceren kwam het toch nog goed. Met dank aan ASUS (Dennis) De oplossing hier onder.
-----------------------------------------------------------------------------------
Probeert u de volgende driver eens:
http://support.asus.com/download/dow..._type=28&os=24

Deze driver dient u gewoon te downloaden, uitpakken en installeren.

Fijn dat het weer werkt. Ik heb het probleem zelf opgelost, maar voor mensen die er nog mee zitten werkt de link niet (Bij mij niet tenminste) en ik ben ook wel benieuwd welke drivers dat zijn; of het misschien dezelfde zijn die ik had.

Fijn dat het weer werkt. Ik heb het probleem zelf opgelost, maar voor mensen die er nog mee zitten werkt de link niet (Bij mij niet tenminste) en ik ben ook wel benieuwd welke drivers dat zijn; of het misschien dezelfde zijn die ik had.

Klopt: ik heb de driver zoals ik hem heb ontvangen gekopieerd maar het komt er op de een of andere manier niet kompleet op. (suggestie?)

Nu ik dit gestuurd heb zie ik de link dus niet over gaat komen door een probleem in de helpmij site?????
Nu weet ik het even ook niet meer eerlijk gezegd. Ik zal bij deze nog even proberen de link in stukken neer te zetten.

http://support.asus.com/download/ download.aspx?model=F7E&
f_name=CMOS_Camera_ Chicony_CNF6131_VT_071221.zip&f_type=28&os=24

Dit lijkt dus wel te werken.
Voor wie het gebruikt...let op dat er geen spaties tussen staan.
Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan