beeld pc naar tv

• Onderwerp starter Onderwerp starter rob18
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rob18

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
hoi,

ik heb een laptop, daarin zit de volgende videokaart: RADEON IGP 320M.
Nu wil ik graag het beeld van de laptop op mijn tv krijgen. ik heb de volgende kabeltjes: vanuit de laptop een s-video naar een gele tulp, en van een gele tulp naar een scart-aansluiting voor achter in de tv.
Nu is mijn vraag welke instellingen ik moet veranderen, ik heb al wel een aantal dingen geprobeerd, maar ik krijg alleen nog maar zwart beeld op de tv.

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.
Alvast bedankt.

Groeten Rob

beste rob,

eerst even een ander vraagje:
een s-video naar een gele tulp

Zat dit kabeltje bij de aanschaf van je laptop?:rolleyes:

Nu even over jou probleem. Heb je je laptop overgeschakeld op video-out? Dit kun je doen door op een gekleurde functietoets(ergens bij de control en alt, bij mij is het een blauwe 'fn'-knop te drukken en tegelijk op een bepaalde F toets. Dit is bij elke laptop verschillend dus daarom een beetje moeilijk te omschrijven;)
Bij mij moet het alsvolgt:
- blauwe fn-toets linksonder op het toetsenbord inhouden
- op de F5 toets drukken hier staat bij mij crt/lcd(bij jou zal ook wel zoiets staan)
mvg,

Berjan

hoi,

nee, ik had geen kabeltje bij mijn laptop zitten. deze heb ik geleend van een kameraad van mij.

dat heb ik ook geprobeerd: de fn toets en dan de F5 toets in te drukken. heb ik ook een keer gebruikt met een beamer. maar met de tv is het niet gelukt.
maar kan het ook zijn dat mijn tv niet compatibel is met mijn laptop?

Groeten Rob

Beste rob,

Heb jij een 7pins-uitgang op je laptop?
Hieraan kan het namelijk liggen, dat kabeltje waar je het over had wordt geleverd bij een nvidia videokaart. en niet bij een ati-kaart.
ik hoor nog wel,
mvg,

Berjan

hoi,

bedoel je de s-video uitgang? daar kan namelijk wel een stekker in met 7 pinnen. maar die uitgang heb ik dus volgens mij wel.

Groeten Rob

Ik bedoel idd de uitgang waar je je s-video stekker in doet.
De buitenste 4 pinnetjes is voor s-video en de middelste 3 voor composiet(tulp).
Hiervoor heb je dus een verloopstukkje nodig, die kunnen je wel ergens kopen voor een paar euro.
bijvoorbeeld hier
mvg,

Berjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan