Beeld probleem geforce 8500 GT

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeyschrama

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2007
ik heb sojuist een gloednieuwe videokaart van nvidia gekocht (8500 GT)
in de eerste instantie deed hij het perfect maar zodra ik de drivers na een schone installatie (windows xp professional) installeerde vanaf de bijgeleverde cd ging het fout.
na het rebooten van mijn systeem geeft mijn pc alleen nog maar beeld tot het opstartscherm..
Daarna begint hij met allemaal rare strepen en dingen en soms helemaal zwart beeld met linksbovenin een klein streepje (die niet knippert)
ik heb windows xp prof, xp home, vista home premium allemaal al geprobeerd met precies hetzelfde probleem.
zodra ik de drivers uninstall werkt hij weer prefect.
En als ik de drivers van nvdia.com download werkt hij ook niet..:(
ook heb ik de bios al geupdate naar de nieuwste firmware.
Het enigste verschil is dat hij bijna 2 keer zo snel opstart :P)

Wie kan mij hiermee helpen??
Moet ik de kaart terug sturen naar asus?? en weet iemand dan van de verwerkingstijden enzo af??

Alvast bedankt allemaal...

Laatst bewerkt:
Misschien moet je de andere ingang proberen want volgens mij had hij een VGA en een DVI :)

sorry dat ben ik vergeten te vermelden,
ik heb de vga en de dvi al geprobeerd allebij hetzelfde :p

Weet je dan helemaal zeker dat het een 8500GT is al nagekeken? met GPU-Z bijvoorbeeld:)

ja heb het nagekeken en het klopt....
en als je verder nog wilt weten wat voor moederbord etc ik heb kun je hier kijken

Laatst bewerkt:
heb je een crt monitor of een tft scherm (een monitor geeft dit soort dingen als de beeldfrequentie te hoog is)

kun je windows in veilige modus starten (F8 indrukken bij opstarten)

probeer het even

gr Joost

ik heb een acer al1706 TFT monitor en ja ik kan gewooon opstarten in veilige modus of vga modus...

Mijn monitor ondersteund de resolutie van 1280 x 1024
Mijn videokaart echter nog veel hoger.
Mischien dat hij automatish de hoogste ververzingssnelheid pakt mijn monitor ondersteunt 75 Hertz)
Want als je de resolutie te hoog insteld geeft hij aan± resolutie niet ondersteunt en schakelt hij uit...
Alvast bedankt

ook zit er een aansluiting op waarvan ik niet weet wat het is...
ik heb er ook geen aansluiting voor.
ik heb hier een voeding: coolermaster m520
Ik dacht mischien voor extra power maar ik heb er geen stekkertje ofzo voor
1213557410-260.jpg

die connector die je laat zien is die van de sli, er kan via die poort een 2e videokaart op aangesloten worden en heeft niets te maken met dit probleem,

heb je eens oude drivers geprobeerd?

ik ben nu oudere drivers aan het downloaden alleen er staat niet bij dat ze geschikt zijn voor windows vista.
ik zal even kijken wat hij doet.
:rolleyes:

Ik heb even gekeken en je hebt geen voeding buiten het normale slot. althans ik zie geen aansluiting zitten.

je foutbeschrijving kan ook wijzen op defect geheugen of pijplijn. je zou hem evt op een ander systeem kunnen proberen (als die er is) maar anders lijkt het erop dat het een doa is. (dead on arrival)

normaal gesproken zou je hem om moeten kunnen ruilen.

dus gewoon omruilen en kijken of het inderdaad een defect is.
ik heb helaas geen mogelijkheid om hem hier in de buurt te testen.

iig heel erg bedankt:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan