Beeld slaat zwart

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim070192

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn monitor, die geeft na een tijdje computeren enkel een zwart beeld. Ik heb net windows opnieuw geinstalleerd, dus aan een virus of verkeerde setting kan het niet liggen neem ik aan. Het lijk wel des te langer de pc uitstaat, des te langer hij het weer doet. Helaas gebeurd na een tijde het onvermijdelijke altijd weer.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
(hopelijk) Alvast bedankt.

Gr Tim

Je zou eens even voorzichtig kunnen kijken of het koellichaam van de videokaart niet boordevol stof zit en of de eventueel daarop aanwezige fan nog wel lekker vlot ronddraait.... verder zou je Lavalys Everest kunnen dowloaden [hier: http://www.majorgeeks.com/download4181.html ] om te controleren of de temperatuur van de kaart niet te hoog oploopt [computer > sensor]

Owke

Ik heb er even naar gekeken, en merkte dat de ventilator niet eens draaide. Ik neem dus aan dat die kaart telkens te heet werd, maar nu doet hij helemaal niks meer. Tijd voor een nieuwe kaart dus, maar welke? Ik neem aan dat ik er niet zomaar elke kaart in kan pluggen, of wel? En gaat dat makkelijk?

Ik heb een, AMD Athlon @ 1.3 Ghz, 640 MB RAM, en (voorheen) een Nvidia 5700LE. Systeem is XP. Zouden jullie mij een redelijke kaart van zo'n 30-40 Euro kunnen aanraden?

Edit: hoewel, ik ben ook fanatiek gamer (een wonder met dat systeem) en heb net gemerkt dat je voor 30-40 euro enkel een flutkaart koopt. Ik kan tot een maximum van 200 euro uitgeven.

Alvast hartelijk bedankt,
Tim

Laatst bewerkt:
Met € 200 kun je natuurlijk wel wat "ruiger" rondkijken.... bijv. de XFX GeForce 6800 met 256 mb vanaf € 115, de Asus GeForce 7600 GT, en ga zo maar door... probeer er een te vinden met ddr3 ram dat tenminste met 1000Mhz geklokt wordt en een GPU die met meer dan 500 Mhz geklokt wordt, met minimaal 256 Mb Ram [DDR3]......

Specifieke tips kan ik je verder niet geven want ik weet niet welk moederboard je hebt, en of je een AGP 4x, 8x, of misschien een PCI-E slot hebt........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan