Beeld soms schokkerig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Caspar107

Meubilair
Lid geworden
2 dec 2001
Ik ben in het bezit van een AMD Athlon XP 1700+ systeem met Windows XP Pro en een GeForce 4 FX5200 kaart.
Als ik soms een spelletje speel, bijvoorbeeld Collin McRae of iets van dat dan blijft op een gegeven moment het beeld zeg maar een seconde of twee hangen of is het beeld schokkerig. Het spel loopt gewoon door met als gevolg dat ik dus die 1 of 2 seconde mis en ineens tegen een boom aansta ofzo, zwaar irri dus.
Ik had hiervoor een GeForce 64 MB DDR kaartje en met deze kaart had ik het probleem niet.

Wie weet waar het aan ligt? Drivers, DirectX etc zijn allemaal bijgewerkt.

Opties heb ik na gelopen, tweede topic gaat over een DVD speler....... :(

Blijft hij nu steeds op hetzelfde punt hangen, of is het steeds een ander punt van het spel. Zit er niets op je cd? Misschien dat een ander je verder zou kunnen helpen ben niet zo goed in spelen.

Geplaatst door humpe
Blijft hij nu steeds op hetzelfde punt hangen, of is het steeds een ander punt van het spel. Zit er niets op je cd? Misschien dat een ander je verder zou kunnen helpen ben niet zo goed in spelen.

Elke keer een verschillende plek zeg maar, enne, aan de DVD of CD ligt het niet want die hoef ik niet te gebruiken.

Heb niet veel verstand van videokaarten, dus een beetje een gok...

Maar als ik dat zo hoor kan het wel eens een probleem met je geheugen zijn.
Als alles voor de rest normaal verloopt, op die hangers en schokken na af en toe, denk ik dat je geheugen niet snel genoeg informatie kan uitwisselen.
Hoeveel mb is je FX kaart?
Check eventueel in je bios of je AGP goed staat ingesteld, geheugen voor videokaart, etc...

Kaartje is 128 MB, probleem met geheugen lijkt me niet, heb 1024 MB intern (SDRAM) en met een 64 MB videokaart is het probleem niet of nauwlijks aanwezig.
Instellingen in de BIOS van de AGP kan ik twee dingen van maken, beide zonder effect.

Ik bedoelde het geheugen van je videokaart.
Heb al eens geruchten gehoord van mensen die ook zoiets hadden.
Groter geheugen betekend dat het ook langer duurt voor je het gevuld hebt, vandaar dat het beeld af en toe wil haperen... (hun uitleg)

Maar bij mijn weten kun je in een bios ook de hoeveelheid geheugen van je graphicscard instellen.

Anders eens op de site van de fabrikant van je videokaart kijken of er daar nergens iets van terug te vinden is bij de faq?

Ik krijg te horen van iemand dat het ook te maken kan hebben met een stopcontact zonder randaarde zoals bij mij het geval. Zou dit echt het verschil uitmaken?

Ik denk dat je videokaart een keer te heet is geworden waar hij deze storingen is ontstaan.

Je zou deze videokaart eens op een andere computer moeten uit proberen. om tekijken wat deze kaart dan aangeven.

hey een fx5200 128mb is echt geen goeie kaart ofzo.. maar dan moet die dat wel kunnen hebben want als die 64mb al kan hebben. beetje vaag verhaaltje ik zou nooit een 5200 kopen want me nicht heeft die ook en die kan de gta vice city niet een spelen want dan komen er allemaal strepen in beeld.

ik raad je aan een nieuwe videokaart te kopen zelfs ik heb een geforce4 mx 4000 128mb en die doet het stukke better;)

Jaja, ik weet dat de kaart geen topper is. Maar ik ga geen nieuwe kaart kopen, heb deze net goedkoop ergens vandaan gehaald. Ik ben geen echte game freak ofzo.
Maar het probleem is waarschijnlijk toch de warmte, ben nog wat zaken aan het uitproberen.

Het kan zeker wel liggen aan een niet geaard stopcontact, vaak resulteerd dit in de meest rare foutmeldingen of effecten op de pc.
Probeer eens of het met aarde beter gaat (desnoods door tijdelijk een verlengsnoer uit te leggen)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan