Beeld staat ondersteboven

Status
Niet open voor verdere reacties.

sachad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Berichten
1
Ik heb een probleem dat ZEEEER enervernd is: heel m'n bureaublad staat op z'n kop. nietalleen dat, maar ook de muis is geinverteerd, boven wordt onder, links wordt rechts en vice versa. ik heb geen idee hoe dit komt, ik was een bericht aan het typen in een webbrowser toen het beeld plots op zn kop ging staan. ik heb een vaag vermoeden dat het komt omdat ik per ongeluk een (paar) verkeerde knop(pen) heb ingedrukt. in de buurt waar mn vingers waren toen het gebeurde zitten de shift, linker ctrl, alt, w,x,c en een knop met het label 'Fn', maar ik weet niet waarvoor het dient. als ik hem indruk gaat op m'n laptopkeyboard een LED icoontje aan, een vierkantje met vier naar buitengerichte pijltjes aan de binnenkant van elke zijde. als ik Fn-F5 induw wordt mn scherm zwart, dus mss ligt her probleem bij die knop. Hulp zou HEEEL erg op prijs gesteld worden, dit is echt belachelijk.

edit: probleem opgelost, blijkbaar stonden de rotatie instellingen van mn grafische kaart op 180°... silly me!
 
Laatst bewerkt:
Als je op je toetsenbord bij de F1-F12 toetsen kijkt, zie je als het goed is bij elke toets nog een teken staan. Als Fn aanstaat, dan werkt de toets niet als een F-knop, maar als het 2e teken ;)

Mooi dat je het al hebt opgelost! :p
 
Doe eens CTRLT+ALT + pijltje naar beneden.
Een DELL toevallig?
 
"Intels graphic media accelerator driver" waarschijnlijk...zit in meer dan alleen DELL.

Overigens is het CTRL+ALT+pijltje omhoog voor normaal beeld...

Kijk ook eens voor de grap wat de andere pijltjes doen...handig voor laptops die zo open kunnen dat ze een display lijken (soort van doorklappen en dan als tentje neerzetten) dan is handig als je het beeld kunt omdraaien.
 
Afhankelijk van het type kan je ook het scherm nog kantelen inderdaad, 90*.
Ik dacht dat alleen Dell dit had maar het zit inderdaad ingebakken bij Intel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan