Beeld te groot voor beeldscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

IEkiller

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Berichten
14
Hey allemaal,

Ik heb een probleem met (één van mijn) monitors.
Een Packard Bell TGMN93702522 (op internet vind je deze niet meer).
Dit is een crt beelscherm van 17" dacht ik.
In het begin werkte dit beeldscherm perfect, maar sinds vorig jaar heb ik een probleem.
Lang gezocht op het net, maar nu toch beslist om jullie er eens over te laten nadenken.
Het beeld is eigenlijk te breed om op de monitor weergegeven te worden. Probleem ligt zeker niet bij Windows.
Wat ook vreemd is, ik kan alle instellingen op mijn monitor aanpassen, BEHALVE de breedte van het beeld. Dat kan ik wel aanpassen, maar wanneer ik dit doe, verandert er niets aan het beeld.
Ik heb wel aan de achterkant van het scherm drie vijzen(denk ik want ze zitten diep in het plastiek) waar bij staat: focus 1, focus 2 en screen.
Kan ik hiermee alsnog mijn instellingen aanpassen?

Alvast bedankt,
IEkiller
 
Waarschijnlijk heb je de instellingen (per ongeluk) gewijzigd naar een soort breedbeeld-formaat. Zet deze eens op 1024x768, zou het weer moeten werken.
 
Laatst bewerkt:
Laat mij toch even duidelijk stellen dat ik er wel iets van ken.
Aan dit ligt het dus duidelijk niet. Het ligt wel degelijk ergens aan het scherm.
Heeft niemand een verklaring voor de drie vijzen: focus 1, focus 2 en screen?

IEkiller
 
Welke schermresolutie geeft het OSD menu op je monitor aan, en op welke resolutie staat je pc ingesteld?
 
Dan kan het zijn dat er inderdaad iets kapot is in je monitor. Ik zit te denken aan afbuigplaten o.i.d. Hoewel dat er meestal voor zorgt dat het beeld in elkaar gedrukt wordt van boven naar beneden. Je zou kunnen proberen om de screen iets te verdraaien en kijken of dat resultaat geeft. Kun je trouwens niet in het OS menu iets instellen bij h-sync of v-sync? Mocht geen of te weinig resultaat geven dan denk ik dat je aan een andere mnitor moet denken.
 
Scherm ligt ondertussen in het containerpark.
Bedankt om te helpen denken allemaal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan