Beeld valt al weg voordat PC helemaal is opgestart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niema94

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een probleem, als ik m'n computer aan zet heb ik even beeld, maar net voordat het inlog scherm moet komen valt het signaal weg en heb ik geen beeld. Het gaat trouwens om een Acer Emachines E1850 met een Geupgrade Nvidia hdmi videokaart ( mini ). Als jullie meer informatie over de computer nodig hebben kan ik die geven.

Ik weet 2 mogelijke oorzaken maar ze zijn beide vrij onwaarschijnlijk naar mijn mening.

1. 3/4 dagen geleden heb ik de Videokaart geupdate, kleine kans dat het hier aan ligt maar toch.

2. Ik kijk regelmatig films met een hdmi verbinding tussen m'n computer en tv. Dan wissel ik het hoofdbeeldscherm naar mijn TV toe ( Via Rechtermuisknop op Bureaublad > Schermresolutie ) en heeft m'n computer dus tijdelijk geen beeld, dan start ik de film op die ik wil kijken en is het beeld dus op de TV. Na afloop zet ik dat weer terug. Het is al een paar keer eerder gebeurd dat ik ( bijv een paar uur daarna ) geen beeld had als de computer uit de slaapstand kwam.

Als ik geen beeld had nadat ie uit slaapstand kwam was dat geen groot probleem, enige wat ik hoefde te doen was via de aan/uit knop opnieuw opstarten en ik had weer beeld, maar nu kan ik dus niks meer met m'n computer omdat ik al geen beeld heb voordat ik uberhaupt kan inloggen.

Iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,
Niema94

Laatst bewerkt:
Dat van die nieuwe driver vind ik wel interessant, vertel of je in veilige modus wel kan opstarten. In dat geval is die kans groter en kan je het nieuwe stuurprogramma verwijderen. De oorzaak is misschien wel gelegen in de kleine voeding van 220 Watt omdat het beeld ook eerder al wel eens weg bleef. De voeding kan kracht verliezen na verloop van tijd. De computer heeft ook een geïntegreerde grafische chip. Controleer de systeemeisen van de grafische kaart die je er aan hebt toegevoegd.

Bedankt voor je reactie, ik heb ten eerste een behoorlijke fout gemaakt, het gaat namelijk om een Acer Emachines E1850.

In de veilige modus gaat de pc inderdaad wel aan. Het zal waarschijnlijk niet aan de driver liggen want dit probleem heb ik al langer gehad, de voeding waar je het over hebt zal het zomaar wel is het probleem kunnen zijn. De videokaart is trouwens een Nvidia Geforce GT 520 ( 1GB DDR3 ).

Laatst bewerkt:
Bij de specificaties daarvan heb ik alleen kunnen vinden dat er ook al een on-board grafische chip op zit, de Intel GMA X4500. Je zou de voeding kunnen doormeten, al weet ik niet hoe, en kunnen proberen op te starten vanaf USB, zonder harde schijf en andere verbruikers.

Ik doe er zelf alles aan om mijn Nvidia stuurprogramma niet te vernieuwen omdat mijn kaart dan niet werkt. Je hebt daarom volgens mij alles te winnen en niets te verliezen door dat programma in veilige modus weer weg te halen bij Programma's en een oudere versie te installeren.

Bekijk dan de systeemeisen van de uitgebreide grafische kaart die je hebt gekocht en houdt een kleine marge aan. Een "80+" voeding is zeker 80 procent efficiënt en kan je geld besparen of je maar weinig kosten als je de computer lang aan hebt. De mijne verbruikt 10 Watt minder daarmee (80 Watt maximaal en na verloop van tijd gemiddeld 45 - 50 Watt). Ik heb een zuinige AMD 5050E met grafische chip en een groene harde schijf.

Een nieuwe voeding, mocht dat nodig zijn, hoeft dus geen al te grote hindernis te zijn maar ga eerst de nieuwe driver weghalen. Dit omdat het probleem mij bekend is nu jou computer kan opstarten zonder die driver. Verdere informatie over een bekende fout met het algemeen stuurprogramma heb ik nooit kunnen vinden. Het zal dus wel aan de computer liggen.

Bedankt voor je hulp het probleem is opgelost via een systeemherstel. Het lag dus zeer waarschijnlijk aan de nieuwe drivers zoals jij al zei.

Nogmaals Bedankt ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan