Beeld valt regelmatig uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

happyhippo

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
Hoi,

Ik heb pas een nieuw pc gekocht met windows Vista. Deze werkt uitstekend, alleen ik heb nogal last van regelmatig uitvallende beeld.
Ik weet niet precies wat het oorzaak is, dus ik heb de vraag maar hier neergezet.

Even wat specs:
Intel Core Duo E8500 2x 3,1 GHz
4Gig Ram geheugen Corsair dominator
1TB harddisk WD
Asus EAH HD4850 1Gb video kaart

Verder heb ik Windows Vista Ultimate 32bit geinstalleerd. Mijn beeldscherm heb ik niet vervangen, omdat deze nog werkt.

Als mijn scherm uitvalt ligt het ook niet aan mijn monitor, omdat ik dit heb geprobeerd met een ander scherm. De pc zelf valt uit.
Vandaar dat ik dacht dat het misschien aan de video kaart kan liggen, maar dit lijkt me ook stug, omdat ik soms 2-3 uur Red Alert 3 bijvoorbeeld aan het spelen ben en dan gebeurt er nix.
Als ik bijvoorbeeld foto's of films aan het kijken ben gebeurt het altijd. En ik heb gecheckd of het dan misschien bij een enkele het geval is, maar helaas daar ligt het ook niet aan.

Het gebeurt spontaan en dan reageert mijn pc ook niet. Alleen op de uit en restart knop dan.

Weet iemand wat het probleem is?

Dank u

Nee dat niet.

Wel even een update: soms na het wegvallen wil het beeld nog eens terugkomen. Vista geeft dan rechtsonder in een bubbel aan dat het beeldschermstuurprogramma niet meer werkt en dit word hersteld.

Misschien dan toch software?

Ik ga in ieder geval toch even opnieuw installeren.

kijk voor een update van dat stuur programma of wel driver van beeld kaart even updaten.
dat zal zekker het probleem oplossen.

Na een driver update is het probleem verholpen ;):thumb:.
Dus van mijn part mag er een slotje op deze bericht :D.

Dank u nogmaals

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan