Beeld valt soms weg, pc loopt soms vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter Till
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Till

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2006
Hoi,

mijn oude moederbord was kapot, dus heb ik van iemand een nieuwe+pocessor gekocht. Nu heb ik sindsdien last van het volgende.
Wanneer ik gewoon op het bureaublad ben is er meestal niks aan de hand. Als ik dan internet explorer open en pagina's bekijk, valt het beeld soms weg (zwart), om meteen daarna weer terug te komen. (Het lijkt op het verspringen van het beeld, wanneer je de instellingen wijzigd). Nu heb ik hardware acceleratie uitgezet, wat enigzins helpt, maar toch blijft het voorkomen.
Daarbij komt het ook wel eens voor dat mijn pc vast blijft hangen, en dan ook niet meer doorgaat. Dit breng ik er mee in verband, omdat de pc net voor het zwarte beeld ook soms heel even vast blijft hangen.
Ik hoop dat iemand hier ooit eerder van gehoord heeft, want ik heb geen idee wat nu de oorzaak is? (cpu,gpu,beeldscherm?)

systeem:
amd athlon 3200+
MSI_K8T_Neo2_F mobo
graka uit oude systeem: geforce 4 mx 420 (wil ik sowieso vervangen)
1,5 GB RAM (2 in dc, +1)
80gb seagate HD uit oude systeem
monitor is ook van oude systeem

groeten Till:rolleyes:

Ik heb het zelf opgelost :thumb:.
Ik zie dit probleem wel vaker verschijnen op internet, dus zal ik even erbij vertellen dat ik geheugen van een ander merk langs het dual channel geheugen had, wat niet bleek te werken. Het leek dus CPU of GPU, maar het was het geheugen wat niet samenwerkte!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan